فرهنگی
1401/7/12 سه‌شنبه
به میزبانی دانشگاه پیام نوراستان خراسان رضوی؛
پنجمین جشنواره سراسری دانشجویی فناوری نانو به میزبانی دانشگاه پیام نور خراسان رضوی برگزارشد

.

پنجمین جشنواره سراسری دانشجویی فناوری نانو دانشگاه پیام نوربه همت معاونت فرهنگی ،اجتماعی ودانشجویی و میزبانی دانشگاه پیام نور خراسان رضوی در سطح دانشگاههای پیام نور کشور به صورت مجازی و حضوری برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی ،دکتر میرزائی رئیس دانشگاه پیام نور خراسان رضوی ،ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدای دانشمند به ویژه شهدای دانشجوی دانشگاه پیام نور، به جمله ای که  در نهج البلاغه امده اشاره کردوگفت :العلم سلطان من وجده صال و من لم یجده صیل علیه"، علم اقتدار است. هر کس این قدرت را به چنگ آورد می تواند تحکم کند می تواند غلبه پیدا کند هر کسی این اقتدار را به دست نیاورد، صیل علیه بر او غلبه پیدا خواهد شد، دیگران بر او قهر و غلبه پیدا می کنند به او تحکم می کنند.
در دنیای امروز اگر کشوری به دنبال عزت و استقلال و خود کفایی است به طور قطع بایستی این قدرت و اقتدار را به دست بیارید و آن جز علم چیزی نیست.
وی با بیان اینکه اعضای حاضر در این جلسه متخصصین و علافه مندان به این موضوع هستند گفت: فناری نانو موج چهارم انقلاب صنعتی است و اینده اقتصادی جوامع تحت تاثیر این علم و بهره برداری ازآن است.
نانو علمی است که به شدت بر بهبود کیفیت زندگی در قرن ما تاثیرگذار بوده و توانسته تحولات شگرف در جوامع به وجود بیاورد ما در عصر حاضر شاهد یکه تازی علم نانو و پیشرفت های آن و پیشتازی شرکت هایی که در این حوزه فعالیت می کنند در سراسر جهان هستیم.
این علم سالهاست که بعد از تولد خودش به عنوان یک علم به معنای حقیقی در کنار علوم دیگر تخصصی شده و به طور شگفت انگیزی امروز در گرایش های مختلف و به صورت میان رشته ای گره خورده و از سطح تحقیق و ازمایشگاه در بسیاری از موارد خارج شده و وارد زندگی مردم شده است.
جشنواره نانو با هدف توجه به نانو فناوری و کارکردها و پیامدهای وسیع و فراهم اوردن یک بستر مناسب برای ارائه اخرین دستاوردهای علمی و پژوهشی در حوزه های مختلف مرتبط با ان و همچنین فراهم شدن زمینه همکاری ها و هم افزایی ها بین پژوهشگران متخصصین و مراکز علمی مرتبط با موضوع به ویژه در میان دانشگاه پیام نور  سراسر کشور هست.
در ادامه مراسم دکتر تقی زاده رئیس دانشگاه پیام نور ضمن تبریک آغاز سال نو به کلیه دانشجویان خصوصا داوطلبین ورودی جدید به بزرگترین دانشگاه دولتی کشور گفت: با توجه به شعار سال تولید و دانش بنیان دانشگاه پیام نور نیز در راستای تحقق این شعار تلاش کرده تا نسبت به ایجاد مراکز رشد و خانه های خلاق و خانه های نوآوری بتواند پردیس های فناوری استفاده از طرح دسیاران فناوری در کشور اقدام کند.
رئیس دانشگاه پیام نور گفت: از کلیه دست اندرکاران برگزاری پنجمین جشنواره سراسری دانشجویی فناوری نانو در خراسان رضوی تقدیر و تشکر می کنم و امیدوارم جشنواره های اینچنینی از جمله رویش و حرکت که باعث رشد و بالندگی و نشاط و رونق افزایی بیشتر دانشگاه می شود برگزار شود.
همچنین دکتر امینی معاون فرهنگی،اجتماعی و دانشجویی ضمن تقدیر و تشکر از همکاران برگزار کننده جشنواره در خراسان رضوی گفت: دانشگاه پیام نور هویت خودش را با برگزاری این جشنواره ها نشان می دهد و اکنون شاهد بزرگترین جشنواره علمی که در سطح دنیا معروف است هستیم.
در ادامه مراسم مهندس باقری رئیس گروه ترویج و فرهنگ سازی ستاد نانو و خانم دکتر سحاقی دبیر علمی جشنواره سخنانی ایراد نموده و اسامی برگزیدگان پنجمین جشنواره سراسری نانو به شرح ذیل اعلام شد.
 
فايل هاي مربوطه :
202030_1245937568.pdf33.349 KB

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر