فرهنگی
1401/7/11 دوشنبه
مسئول نهاد رهبری در دانشگاه ها در همایش خوانش کتاب حوض خون دانشگاه پیام نور:
حقوق بشر کلاهبرداری نظام سلطه برای دیگر ملت هاست/ وظیفه سنگین اساتید برای تبیین واقعیت ها

.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه ها در مراسم خوانش کتاب حوض خون در دانشگاه پیام نور تهران شرق، ضمن تمجید از کتاب حوض خون که به دفاع مقدس می پردازد، اظهار داشت: موضوع جنگ و درگیری به قدمت تاریخ بشریت است و  جنگ ۸ ساله در ایران دارای ویژگی های منحصر بفردی است که جنبه های معرفتی و معنوی بسیاری در آن وجود دارد.
به گزارش روابط عمومی، حجت الاسلام والمسلمین رستمی ادامه داد: در جنگ ۸ ساله ؛ صدام مردم غیرنظامی را با بمب های شیمیایی به شهادت می رساند و از کشورهایی که ادعای حقوق بشر داشتند جایزه دریافت  می‌کرد.
وی به دوگانگی حقوق بشر در جهان اشاره کرد و افزود: حقوق بشر برای غربی ها یک ‌کلاهبردی است که با آن به دنبال ساکت کردن ملت ها و ناامید کردن جوانان یک کشور است و کاری که امروزه با جنگ نرم این کشورها به دنبال آن‌ هستند فاصله انداختن بین مردم و حاکمیت است و فرسوده ساختن مردم از نظام می باشد.
وی در بخش دیگر سخنان خود ضمن تکریم زنان و نقش موثر آنها در تبیین آرمان ها، به جهاد تبیین اشاره کرد و افزود: وظیفه اساتید و فرهیختگان در جامعه این است که واقعیت ها را برای جوانان تبیین کنند.باید از گذشته پرافتخار ‌و حال سرافراز برای جوانان گفت و آنها را نسبت به هژمونی سلطه آشنا ساخت.
 

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر