فرهنگی
1400/11/5 سه‌شنبه
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور :
شش شاخص مهم برای دستیابی به دانشگاهی معنوی و موفق / اساتید بسیجی در کنار درس، نکات اخلاقی و معنوی را آموزش دهند

.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور گفت: دانشگاه ها بعد ازانقلاب شاهد تغییرات مثبت دینی و معنوی بوده اند و امروز شاهد هستیم که بسیج اساتید، دانشجویان و کارمندان فعالیت های ارزنده ای در جهت گسترش ارزش های دینی و معنوی انجام می دهند.
به گزارش روابط عمومی،  حجت الاسلام والمسلمین نبوی در نشست سالانه مسئولان کانون های بسیج اساتید دانشگاه پیام نور با عنوان اینکه انتظارما از بسیج اساتید بسیار بالاست، افزود: دانشگاهی در رشد و گسترش ارزش های معنوی ودینی موفق است که طبق بیانات مقام معظم رهبری دارای 6 شاخص مهم باشد.
وی نخستین شاخص را مدیریت انقلابی عنوان کرد و افزود: مدیران دانشگاه باید باید دغدغه مند بوده و غیرت دینی داشته باشند. مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، سیستم آموزشی و محتوای آموزشی را دو شاخص مهم دیگر دانست و اظهار داشت: دانشگاه پیام نور دانشگاهی کتاب محور و منبع محور است اما از آنجا که کتب درسی در بخش علوم انسانی هنوزبومی سازی نشده ، اساتید بسیجی می توانند در کنار موضوعات درسی، نکات اخلاقی، دینی و معنوی را به دانشجویان آموزش دهند.
حجت الاسلام والمسلمین نبوی با اشاره به چهارمین شاخص افزود: اساتید انقلابی و متدین چهارمین شاخص مهم است . وظیفه بسیج اساتید در دانشگاه این است که در جهت جذب حداکثری اساتید و ارائه اطلاعات دینی و مذهبی در حلقه های صالحین و ارتقای اطلاعات اساتید در این زمینه اهتمام ورزند.
وی شاخص مهم دیگر را فضای دانشگاه عنوان کرد و اذعان داشت: فضای دانشگاه باید از معنویات پر شود به نحوی با نصب احادیثه و تصاویر شهدا بتوان بر معنویت دانشگاه افزود.
وی با اشاره به دانشجو به عنوان آخرین و مهم ترین شاخص گفت: نقش اساتید در دانشگاه با وجود دانشجویان معنا پیدا می کند چرا که رسالت اساتید پرورش و تربیت دانشجویان است و از این رو اساتید باید نسبت به آینده دانشجویان دغدغه مند باشند و برای رشد تمامی ابعاد شخصیتی دانشجویان تلاش کنند.
 

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر