فرهنگی
1400/11/4 دوشنبه
برگزاری بیست وپنجمین جشنواره قرآن وعترت
بیست وپنجمین جشنواره قرآن وعترت بصورت برخط دردانشگاه پیام نور استان اصفهان برگزارشد

.

  
مرحله کشوری رشته های حفظ بیست و پنجمین جشنواره قرآن و عترت در دو روز دوشنبه و سه شنبه (چهارم و پنجم بهمن ماه) به صورت برخط از دو طریق ویدئو کنفرانس استانی و یک لینک جهت دانشجویانی که امکان حضور در استان خود را ندارند، از طریق حضور در نزدیک ترین مرکز/واحد با نظارت حراست استانها برگزار می شود.
این آزمون در رشته های حفظ (۵جزء ، ۱۰ جزء ، ۲۰ جزء و حفظ کل ) با حضور ۴۸ دانشجوی دختر و ۲۵ دانشجوی پسر و در رشته های حفظ (۵جزء ، ۱۰ جزء ، ۱۵ جزء ،  ۲۰ جزء و حفظ کل  با حضور ۱۱ عضو علمی و اداری در مرحله کشوری در  حال برگزاری می باشد.
لازم به ذکر است مرحله استانی رشته های آوایی که شامل حفظ، قرائت ترتیل و قرائت تحقیق، دعا و مناجات خوانی، اذان و مداحی   می باشد، در بازه زمانی دهم تا بیستم آذرماه در ۳۰ استان کشور برگزارشد.
در این دوره از مسابقات به دلیل شرایط پاندمی کرونا، فایل های ویدئویی قرائت ترتیل و قرائت تحقیق بر اساس قرعه اعلام شده از سوی دبیرخانه جشنواره از متسابقین اخذ و پس از داوری در مرحله استانی، نفرات برتر راه یافته به مرحله کشوری جهت داوری به  استان اصفهان معرفی شدند.
بخش معارفی جشنواره به صورت ۸ آزمون آنلاین ویژه دانشجویان و ۳ آزمون آنلاین ویژه کارکنان و اساتید در رشته های مربوطه
 در دو بخش تستی و تشریحی در تاریخ ۲۱ آذر ماه به صورت سراسری با حضور ۵۵۹۰ شرکت کننده برگزار خواهدشد .
بیست و پنجمین جشنواره قرآن و عترت که شامل هفت بخش ( آوایی، معارفی، هنری، ادبی، پژوهشی، فناوری و نوآفرینی قرآنی ) و ۳۴ رشته می باشد، از تاریخ دهم خرداد ماه سال جاری با ثبت نام دانشجویان، اساتید و کارکنان در سامانه های quranst.pnu.ac.ir ویژه دانشجویان  qurante.pnu.ac.ir  ویژه اساتید و کارکنان آغاز گردید و اختتامیه آن در اسفند ماه برگزار می شود .
در این جشنواره ۷۱۲۸ دانشجو و  ۱۷۶۴ عضو علمی و اداری و در مجموع ۸۸۹۲ شرکت کننده در بیست و پنجمین جشنواره قرآن  و عترت دانشگاه پیام نور شرکت کرده اند.
 
 
 
 

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر