فرهنگی
1400/11/3 یکشنبه
همزمان با میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) و حضرت امام خمینی(ره):
نشست هم اندیشی گرامیداشت مقام زن در دانشگاه پیام نور برگزار شد

.

نشست هم اندیشی گرامیداشت مقام زن در سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی، معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه پیام نور در این نشست ضمن تبریک میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) و حضرت امام خمینی(ره) گفت: حضرت زهرا (س) تنها بانویی است که در قرآن دو سوره راجع به آن حضرت نازل شده است.
دکتر حیدر جهان بخش افزود: بسیاری از مفسرین قرآن و صاحبنظران اثبات کرده اند که علاوه بر سوره کوثر، سوره قدر نیز منتسب به حضرت فاطمه زهرا(س) بوده و در مقام آن حضرت نازل شده است.
وی با عنوان اینکه حضرت فاطمه زهرا(س) بزرگ ترین بانوی عالم است و در حدیث کساء نیز می توان به مقام ویژه حضرت زهرا(س) در پیشگاه حق پی برد، گفت: شناخت بیشتر حضرت زهرا(س) به ویژه در عرصه های دانشگاهی باید مورد توجه قرار گیرد.
معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه پیام نور به کتاب صحیفه فاطمیه به عنوان اثری ارزنده و برجسته در وصف حضرت زهرا(س) و جهان بینی ایشان، اشاره کرد و گفت: این کتاب می تواند ارائه دهنده سبک زندگی موثر و الگویی ارزنده برای تمام بانوان این سرزمین باشد.

حجت الاسلام والمسملین نبوی:
انسانی به بهشت می رود که مادرش از او راضی باشد


مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) الگوی تمامی بانوان و دارای مقام بسیار بالایی در پیشگاه حضرت حق است.
حجت الاسلام والمسلمین نبوی در نشست هم اندیشی گرامیداشت مقام زن افزود: حضرت فاطمه زهرا(س) دارای مصحف است به این معنا که آن بانوی گرانقدر دارای مقامی است که حتی بعد از رحلت پیامبر اسلام(ص)، جبرئیل تا لحظه شهادت بر ایشان نازل می شود.
وی با گرامیداشت میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) و حضرت امام خمینی(ره) افزود: مقام و جایگاه مادر بسیار بالا و ارزشمند است و انسانی به بهشت می رود که مادرش از او راضی باشد.
گفتنی است این نشست با سخنرانی دکتر مهرعلی محمدنژاد پژوهشگر در حوزه مطالعات فاطمه شناسی و مباحث دینی به پایان رسید.

 

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر