آموزش
1401/8/11 چهارشنبه
رئیس دانشگاه پیام نور :
آمادگی دانشگاه پیام نور برای ورود به عرصه های فناوری الکترونیکی دنیا و متاورس

.

دکتر ابراهیم تقی زاده گفت: دانشگاه پیام نور نقش بسیار موثری در برقراری عدالت آموزشی به ویژه در نقاط کم برخوردار و مرزی داشته است و با توجه به کارنامه درخشان این دانشگاه در حوزه آموزش الکترونیکی، دارای ظرفیت ویژه ای برای ورود به عرصه های فناوری الکترونیکی دنیا و متاورس است.
به گزارش روابط عمومی، رئیس دانشگاه پیام نور در نشست با دکتر عمو عابدینی معاون آموزشی وزارت عتف، دکتر دهقان مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی ، دکتر شیرعلی مشاور معاون آموزشی وزارت علوم و هیات همراه که امروز با هدف تبیین شیوه حکمرانی و ماموریت های ویژه دانشگاه پیام نور در سازمان مرکزی این دانشگاه برگزار شد، افزود: دانشگاه پیام نور متقاضیان و مخاطبان خاص خود را دارد و 96 هزار دانشجوی ورودی جدید در سال جاری، این دانشگاه را برای تحصیل برگزیده اند.
وی با اشاره به شیوه آموزشی ترکیبی این دانشگاه اظهار داشت: در اساسنامه دانشگاه پیام نور، نظام آموزشی نیمه حضوری و مجازی برای این دانشگاه تعریف شده است ودر حال حاضر کلاس های درس دانشگاه پیام نور در مقطع کارشناسی 6 جلسه به صورت حضوری و در مقطع ارشد 8 جلسه و مابقی جلسات به صورت الکترونیکی برگزار می شود.
دکتر تقی زاده  افزود: بخش قابل توجهی از دانشجویان این دانشگاه را شاغلین یا بانوان خانه دار تشکیل می دهند که شیوه آموزشی ترکیبی را برای تحصیل خود مناسب می دانند.
وی تصریح کرد: دانشگاه پیام نور هم اکنون دارای 3800 عضو علمی است که از این تعداد 100 نفر دارای رتبه استاد تمام، 380 نفر دانشیار و مابقی استادیار هستند.
وی پذیرش دانشجوی خارجی را یکی از اهداف مهم دانشگاه عنوان کرد و اظهار داشت: در حال حاضر به دنبال کسب مجوز پذیرش دانشجوی مرکز بین الملل در استانهای واجد شرایط هستیم  و این در حالی است که دانشگاه پیام نور در کشور افغانستان دارای شعبه بوده و هزار دانشجوی اتباع افغان در این دانشگاه تحصیل می کنند.
رئیس دانشگاه پیام نور رتبه فعلی دانشگاه در بین دانشگاه های داخل را 22 و در بین دانشگاه های خارجی 1416 عنوان کرد.
وی تصریح کرد: سالانه 5 هزار مقاله توسط اعضای هیات علمی دانشگاه پیام نور به چاپ می رسد که نقش مهمی در ارتقای آموزشی این دانشگاه ایفا می کند.

 

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر