فناوری و پژوهش
1394/6/16 دوشنبه
معاون فناوری و پژوهش دانشگاه پیام نور در نشست با روسای استانی:
دانشگاه پیام نور باید به سمت کارآفرینی حرکت کند/ گرنت پژوهشی به سمت ماموریت پژوهشکده ها سوق داده می شود

.

معاون فناوری و پژوهش دانشگاه پیام نور با عنوان اینکه امروزه تمامی دانشگاه ها به سمت دانشگاه های کارآفرین حرکت می کنند، گفت: دانشگاه پیام نور نیز از این قاعده مستنثی نیست و از آنجا که در مفهوم دانشگاه ، پژوهش و فناوری در کنار آموزش وجود دارد، باید به سمت دانشگاه کارآفرین حرکت کنیم.
دکتر علیپور در نشست با روسای استانی که در سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور برگزار شد، با اشاره به تصویب گرنت پژوهشی در سال گذشته گفت: آیین نامه گرنت در حال اصلاح است و درنظر داریم گرنت گروهی را مطرح کنیم که به این ترتیب هسته پژوهشی در کشور داشته باشیم .
وی با اشاره به پژوهشکده های دانشگاه گفت: دانشگاه پیام نور دارای تعدادی پژوهشکده دارای مجوز است که در تلاش هستیم گرنت ها را به سمت ماموریت های این پژوهشکده ها سوق دهیم .
دکتر علیپور به دو پژوهشکده مرکز مطالعات حقوقی و مرکز مطالعات مدیریت دانشگاه اشاره کرد و گفت: در حال حاضر به دنبال فعال سازی این پژوهشکده ها و ساماندهی آن هستیم.
وی با عنوان اینکه دانشگاه پیام نور دارای آزمایشگاه های مجهزی است که می تواند منبعی برای درآمدزایی باشد، اظهار داشت: چنانچه دانشگاه در بخش ارتباط با صنعت فعال شود تمامی گرنت ها به سمت طرح های مورد نیاز سوق داده می شود و می توانیم با استفاده از امکانات و تجهیزات در این زمینه پیشرفت چشمگیری داشته باشیم.
وی برگزاری استارت آپ های دانشجویی، برنامه های کارآفرینی، توسعه شرکت های دانش بنیان، تصویب آیین نامه های تشویقی برای دانشجویان و اعضای هیات علمی و .. را از دیگر برنامه های معاونت فناوری و پژوهش دانست.
دکتر علیپور همچنین به ضرورت تدوین کتب درسی و کمک درسی اشاره کرد و گفت: به دلیل گسترش رشته های فنی و مهندسی به تالیف کتاب نیاز داریم، 15 مهرماه فراخوان تالیف کتاب اعلام می شود و امید است با افزایش حق التالیف صورت گرفته ، اعضای هیات علمی با انگیزه بیشتر در این زمینه مشارکت نمایند.
وی همچنین به پیگیری نسخه موبایلی و صوتی کتب اشاره کرد و گفت: با استفاده از این نسخه ها هم بسترهای درآمدزایی فراهم می شود و هم دانشجویان از خدمات مطلوب تری برخوردار می شوند.
معاون فناوری و پژوهش دانشگاه پیام نور همچنین به ضرورت تجهیز آزمایشگاه ها اشاره کرد و گفت: آزمایشگاه ها باید به صورت استانی تجهیز شود و با استفاده از برنامه نرم افزاری MIS می توانیم از عدم استفاده دستگاه ها در آزمایشگاه ها و امکان انتقال به جایی دیگر مطلع شده و به این ترتیب به نحو بهتری می توانیم از امکانات موجود در همه استانها بهره مند شویم.
وی همچنین گفت: درصدد هستیم با استفاده از نرم افزارهای مختلف و متنوع ، سیستم خدمات دهی به دانشجویان را به سیستم مویایل منتقل کرده و کتابخانه سازمان مرکزی را نیز به کتابخانه مرجع تبدیل کنیم.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر