فناوری و پژوهش
1394/4/14 یکشنبه
معاون فناوری و پژوهشی دانشگاه پیام نور اعلام کرد:
برنامه های معاونت فناوری و پژوهش برای بهبود وضعیت و امکانات پژوهشی دانشگاه

.

 معاون فناوری و پژوهش دانشگاه پیام نور با عنوان اینکه دو فرایند مهم «فناوری» و «پژوهش» در دانشگاه پیام نور باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد، گفت: کمیته ارتقای پژوهش و فناوری در این راستا و با عضویت مدیران و صاحبنظران فناوری و پژوهش تشکیل می شود که در 5 کارگروه؛ آزمایشگاه ها، تحقیقات و خدمات فناوری، تدوین،IT و کارآفرینی و ارتباط با صنعت کلیه موارد را بررسی خواهند کرد و به این ترتیب می توانیم از نظرات صاحبنظران و مدیران برای ارتقای فرایندها و اصلاح روند پژوهش در دانشگاه بهره مند شویم.
دکتر علی پور وضعیت پژوهشی دانشگاه پیام نور را نسبتاً مطلوب ارزیابی کرد و افزود: ظرفیت های دانشگاه پیام نور در حدی است که با ارتقا و تلاش بیشتر می توانیم شاهد پیشرفت¬های چشمگیری در این حوزه باشیم.
وی بر لزوم تحقق هدف ریاست دانشگاه مبنی بر ارتقای برند و جایگاه دانشگاه پیام نور تاکید کرد و گفت: می توانیم با یک برنامه هدفمند جایگاه پژوهشی دانشگاه را از رتبه دهم در بین دانشگاه های برتر کشور به رتبه های بالاتر ارتقا دهیم و برای این امر نیز باید فرایندها بهبود یابد.
وی با عنوان اینکه باید بسترهای فناوری دانشگاه به نحوی ارتقا یابد که دانشجویان برای رفع اشکال کلاس های عملی و آزمایشگاهی نیازی به حضور در دانشگاه نداشته باشند، گفت: برای این منظور برنامه راهبردی 5 ساله دانشگاه تدوین می شود و با درنظر گرفتن اسناد بالادستی و سیاست های ابلاغی وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری به ریاست دانشگاه پیام نور، در جهت دستیابی هدفمند به آرمانهای دانشگاه حرکت خواهیم کرد.
وی تصریح کرد: در سیاست جدید پژوهشی دانشگاه پیام نور قرار است به نحوی عمل شود که تمامی اساتید، کارکنان و دانشجویان در زمینه پژوهش فعال شوند. خوشبختانه دانشگاه پیام نور دانشجویان قابل توجهی را در مقطع تحصیلات تکمیلی تحت پوشش دارد که همه آنها می توانند به عنوان یک پژوهشگر در دانشگاه فعالیت داشته باشند و می توانیم با جهت دهی به پایان نامه های دانشجویان فعالیت پژوهشی را برای این عزیزان تسهیل کنیم.
وی همچنین ضمن تاکید بر لزوم ارتباط دانشگاه با بخش صنعت گفت: دانشگاه پیام نور با توجه به گستردگی در سراسر کشور می تواند برای اجرای طرح های کلان کشوری ارتباط خوبی با بخش صنعت برقرار کند . تشکیل شرکت های دانش بنیان در دانشگاه پیام نور اقدامی ارزشمند بوده که می توانیم با توسعه آنها به پیشرفت های بیشتری دست یابیم.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر