فناوری و پژوهش
1399/9/22 شنبه
معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه پیام نور خبر داد:
آزمایشگاه نانوفناوری دانشگاه پیام نور همدان به شبکه آزمایشگاه های فناوری راهبردی ایران پیوست

.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه پیام نور گفت: آزمایشگاه نانو فناوری دانشگاه پیام نور استان همدان پس از بررسی اطلاعات و توانمندی‌های این آزمایشگاه و با احراز شرایط لازم به عنوان عضو قطعی و فعال شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی پذیرفته شد.
به گزارش روابط عمومی، دکتر محمدعلی کریمی افزود: علاوه بر این آزمایشگاه، «مجموعه آزمایشگاه های پژوهشکده پوشش نانو ساختار دانشگاه پیام نور مرکز یزد  به عنوان عضو توانمند»،« آزمایشگاه تحقیقاتی علم نانو و نانوفناوری دانشگاه پیام نور مرکز سیرجان»،« آزمایشگاه های مرکز کرمان» و« مجموعه آزمایشگاه های دانشگاه پیام نور مرکز تهران شرق» نیز به عنوان عضو فعال در شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی ایران مشغول به فعالیت هستند. 
وی یادآور شد: شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی ایران با هدف هم‌افزایی توانمندی‌های آزمایشگاهی کشور در حوزه‌های مختلف فناوری‌های پیشرفته و راهبردی، در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فعالیت می کند. دامنه پوشش این شبکه شامل آزمایشگاه‌های خدماتی است وعلاوه ‌بر مراکز آزمایشگاهی زیرمجموعه سازمان‌های دولتی و وزارتخانه‌های مختلف، مراکز آزمایشگاهی بخش خصوصی را نیز در بر می‌گیرد.
دکتر کریمی اهداف فعالیت این شبکه را  بهبود کیفی و افزایش کمی خدمات آزمایشگاهی در حوزه‌های فناوری راهبردی، تسهیل در دسترسی پژوهشگران و صنایع کشور به خدمات آزمایشگاهی، جمع آوری اطلاعات جامع در مورد تعداد و نوع تجهیزات آزمایشگاهی و پراکندگی آن در سطح کشور (با هدف نیازسنجی صحیح برای توسعه توان آزمایشگاهی کشور)؛ ارتقای دانش فنی کارشناسان آزمایشگاه‌ها از طریق آموزش و به اشتراک‌گذاری تجارب؛ استانداردسازی فعالیت‌های آزمایشگاهی و ارایه خدمات با نتایج قابل اعتماد و کمک به تکمیل توانمندی‌های آزمایشگاهی مراکز عضو در راستای نیازهای کشور، عنوان کرد.
وی افزود: عملکرد مراکز عضو این شبکه به صورت سالانه بر اساس سه دسته کلی؛ مشتری مداری، کارکرد و همکاری شبکه‌ای، سنجیده و امتیازدهی می‌شود و مراکز آزمایشگاهی بر اساس امتیاز کسب شده در این ارزیابی، رتبه‌بندی خواهند شد و این امتیازدهی و رتبه‌بندی، معیار اصلی برای حمایت از مراکز آزمایشگاهی خواهد بود.
معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه پیام نور این حمایت ها را شامل: حمایت از تعمیر و نگهداری، ارتقا، کالیبراسیون و تأمین قطعات برای تجهیزات موجود؛ حمایت از برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی و یا حضور کارشناسان مراکز در این دوره‌ها؛  حمایت از ایجاد و فعالیت کارگروه‌های تخصصی دستگاهی به منظور ایجاد جریان دانش و ارتقای توانمندی کارشناسان؛ حمایت از اخذ اعتبارنامه استاندارد ISO/IEC17025 توسط مراکز عضو شبکه؛ حمایت از پیاده‌سازی نرم‌افزار مدیریت اطلاعات آزمایشگاهی تولید داخل کشورو حمایت از خرید تجهیزات آزمایشگاهی داخلی و خارجی دانست.
 

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر