فناوری و پژوهش
1398/12/3 شنبه
با هدف گسترش همکاری های دوجانبه صورت گرفت؛
امضای تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه پیام نور و دانشگاه اروپایی ارمنستان

.

تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه پیام نور و دانشگاه اروپایی ارمنستان امروز در سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور امضا شد.
به گزارش روابط عمومی، رئیس دانشگاه پیام نور در مراسم امضای این تفاهم نامه گفت: دانشگاه پیام نور آمادگی دارد فرایند تحصیل آن دسته از دانشجویان ایرانی مشغول به تحصیل در دانشگاه اروپایی ارمنستان که ملزم به گذراندن دروس عمومی کشور ایران هستند را با فراهم کردن امکان اخذ این دروس در دانشگاه پیام نور، تکمیل کند.
دکتر محمدرضا زمانی افزود: دانشگاه پیام نور پس از امضای تفاهم نامه، مراحل اجرایی آن را آغاز خواهد کرد و بسیار خوشحالیم که این دانشگاه با دانشگاهی از کشور همسایه که دارای پیام صلح است، فعالیت علمی جدیدی را آغاز می کند.
وی ضمن اعلام مزایای تحصیل در دانشگاه پیام نور اظهار داشت: دانشگاه پیام نور بزرگ ترین دانشگاه دولتی کشور ایران با نزدیک به 500 هزار دانشجو در تمامی مقاطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترا ، 4 هزار عضو علمی تمام وقت و 43 نمایندگی در کشورهای خارجی فعالیت می کند.
وی وجود زیرساخت قوی الکترونیکی در دانشگاه پیام نور را یکی از ویژگی های خاص این دانشگاه دانست و تصریح کرد: اکثر دروس در دانشگاه پیام نور به صورت مشترک از طریق سیستم آنلاین و آفلاین آموزش داده می شود و در کنار آن محتوای دروس نیز به صورت دیجیتال تولید و در اختیار دانشجویان قرار می گیرد.
دکتر زمانی آمادگی دانشگاه پیام نور را برای همکاری مشترک با دانشگاه اروپایی ارمنستان و تبادل استاد و دانشجو اعلام کرد.
دکتر هقینه بیشاریان رئیس دانشگاه اروپایی ارمنستان نیز با عنوان اینکه این دانشگاه 19 سال در کشور ارمنستان در حال فعالیت است، اظهار داشت: دانشگاه اروپایی ارمنستان با همکاری مشترک 4 دانشگاه از کشورهای ایتالیا، فرانسه، اتریش و آلمان با 1700 دانشجو و 4 شعبه در شهرهای بزرگ ارمنستان در حال فعالیت است.
وی از برنامه این دانشگاه برای فعال سازی رشته ایران شناسی در یکی از شعبه های هم مرز با کشور ایران خبر داد و تصریح کرد: دانشگاه اروپایی ارمنستان دارای 300 دانشجوی خارجی است که از این تعداد 200 دانشجو ایرانی هستند.
وی با اشاره به سابقه دوستی دو کشور ایران و ارمنستان، همکاری با دانشگاه های کشور ایران را اتفاقی مبارک عنوان کرد و افزود: دانشجویی که در دانشگاه اروپایی ارمنستان تحصیل می کند، فارغ از اینکه از کدام کشور آمده، برای کشور ارمنستان به عنوان یک دانشجو قابل احترام است و تمام تلاش ما این است که دانشجو با بیشترین بار علمی به کشور خود بازگردد.
دکتر بیشاریان مهم ترین مشکل دانشجویان ایرانی را الزام برای گذراندن تعدادی دروس عمومی برای اخذ مدرک دانست و ابراز امیدواری کرد : با همکاری و حمایت دانشگاه پیام نور این مشکل دانشجویان نیز مرتفع شود.
وی درخصوص آموزش زبان فارسی در کشور ارمنستان نیز گفت: دانشگاه اروپایی ارمنستان در فاز دوم این تفاهم نامه، بسترهای برگزاری دوره های آموزشی زبان فارسی را فراهم خواهد کرد.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر