فناوری و پژوهش
1398/9/30 شنبه
طبق اعلام پایگاه استنادی علوم جهان اسلام(ISC) ؛
دانشگاه پیام نور در فهرست پراستنادترین دانشگاه‌های یک درصد برتر دنیا

.

دانشگاه‌ها، موسسات پژوهشی و پژوهشگران پراستناد برتر کشور براساس عملکرد شاخص‌های کیفی ۱۰ ساله در ESI و ISC معرفی شدند و دانشگاه پیام نور به عنوان یکی از 27 دانشگاه جامع کشور،در فهرست پراستنادترین دانشگاه های یک درصد برتر جهان قرار گرفت.
به گزارش روابط عمومی، به نقل از پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC)، محمدجواد دهقانی سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) گفت: آخرین فهرست دانشگاه‌های برتر کشور در میان موثرترین دانشگاه‌های پر استناد برتر دنیا و لیست به روز شده پژوهشگران پر استناد کشور در پایگاه بین المللی کلاریویت آنالتیکس (WoS-ESI» Essential Science Indicators») و نیز پژوهشگران پر استناد برتر کشور در رشته‌های مختلف حوزه موضوعی علوم انسانی، علوم اجتماعی و هنر در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) ارائه شده است.
سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) تصریح کرد: پایگاه شاخص‌های اساسی علم (ESI) متعلق به شرکت کلاریویت آنالتیکس (ISI) آخرین فهرست موسسات یک درصد برتر دنیا که بیشترین تعداد استناد‌ها را در طول ۱۰ سال گذشته دریافت کرده‌اند را منتشر و بطور مداوم به روزرسانی می‌کند. این دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی در سطح دنیا از لحاظ تعداد استناد‌های دریافتی در مجموع موسسات یک درصد برتر قرار گرفته اند. استناد‌ها در دنیای علم بیانگر کیفیت تولیدات علمی هستند؛ بنابراین علت افزایش تعداد این مراکز، افزایش کیفیت تحقیقات کشور است.
وی ادامه داد: برای انتخاب موثرترین دانشگاه‌ها، کلیه دانشگاه‌ها و موسسات تحقیقاتی دنیا بر حسب میزان اثرگذاری آن‌ها مشخص و مرتب سازی شده و در گام بعد یک درصد برتر آن‌ها که دارای بیشترین میزان اثرگذاری بوده اند انتخاب و معرفی می‌شوند. مایه مباهات است که در آخرین به روز رسانی انجام شده در آذر ۹۸ تعداد ۶۵ دانشگاه و موسسه تحقیقاتی از کشور جمهوری اسلامی ایران در میان یک درصد دانشگاه‌های برتر جهان که دارای بیشترین میزان اثرگذاری بوده اند مشاهده می‌شود.
وی اظهار داشت: در بین دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور ۲۷ دانشگاه جامع، ۲۲ دانشگاه علوم پزشکی، ۱۱ دانشگاه صنعتی و ۵ مرکز تحقیقاتی در جمع موثرترین‌های دنیا قرار گرفتند. فهرست کامل دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی در جدول آمده است.


 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر