فناوری و پژوهش
1398/6/23 شنبه
معاون پژوهشی دانشگاه پیام نور:
اساتید دانشگاه به فرصت‌های مطالعاتی صنعتی اعزام می‌شوند

.

معاون پژوهشی دانشگاه پیام نور گفت: اساتید دانشگاه پیام نور در جهت ارتقاء سطح علمی به فرصت‌های مطالعاتی صنعتی به مدت شش ماه اعزام می‌شوند.
به گزارش یوپنا محمدعلی کریمی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه پیام نور ، درباره درآمد‌های این دانشگاه گفت: در این زمینه روش‌های متفاوتی وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به درآمد‌های حاصل از قرارداد‌های ارتباط با صنعت اشاره کرد در تمام قرارداد‌ها ۱۰ درصد از درآمد به عنوان بالاسری به دانشگاه تعلق خواهد گرفت همچنین دانشگاه از طریق آموزش‌های غیررسمی تحت عنوان آموزش‌های آزاد در حوزه‌های گوناگون، استفاده مطلوب از فضا‌های فیزیکی دانشگاه در قالب‌های مختلف اعم از استقرار شرکت‌های دانش بنیان و هسته‌های فناور، درآمد زایی می‌کند.
کریمی با بیان اینکه در جهت افزایش ارتباط اساتید با صنعت فعالیت‌های خوبی شکل گرفته است؛ تصریح کرد: فرصت‌های مطالعاتی صنعتی از جمله مواردی است که در این زمینه برای ارتقاء اساتید مهیا شد. طبق این طرح اساتید ملزم شدند دوره‌های شش ماهه را در بخش صنعت بگذرانند. تمام دانشگاه‌ها در سرتاسر کشور تلاش کرده اند در این زمینه گام بردارند به طبع آن دانشگاه پیام نور نیز سعی کرده است در سطح ملی سهم بسزایی داشته باشد.
معاون پژوهش دانشگاه پیام نور با اشاره به اینکه این دانشگاه در بخش صنعتی قرارداد بین المللی ندارد؛ خاطرنشان کرد: دانشگاه پیام نور به صورت مستقیم در حوزه بین الملل فعالیت نمی‌کند اگر زمانی بخواهد فعالیتی انجام دهد در حد وزارتخانه یا سازمان‌های متولی خواهد بود در این زمینه اعضای هیئت‌های علمی به عنوان شریک در کنار تیم صنعتی همکاری خواهند کرد.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر