فناوری و پژوهش
1397/9/25 یکشنبه
همزمان با هفته پژوهش صورت گرفت؛
گشایش نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی استان قزوین در دانشگاه پیام نور این استان/ مراسم گرامیداشت هفته پژوهش در دانشگاه پیام نور قزوین

.

مراسم گرامیداشت هفته پژوهش امروز با حضور جمعی از مسئولان دستگاه های اجرایی و دانشگاه های استان قزوین در دانشگاه پیام نور قزوین برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی، دکتر رضا رسولی در این مراسم اظهار داشت: همزمان با نواخته شدن زنگ پژوهش در کشور، برنامه های هفته پژوهش با برگزاری نمایشگاه و کارگاههای آموزشی و تخصصی در قزوین آغاز شده است.
وی افزود: نمایشگاه هفته پژوهش در ۴۰ غرفه برگزار شده که حدود ۱۸ غرفه به صنعت واگذار شده است.
رئیس دانشگاه پیام نور استان قزوین با عنوان اینکه ۲۸ کارگاه علمی با هدف تولید دانش، در کنار نمایشگاه پیش بینی شده است، تصریح کرد: همچنین یک غرفه برای ارتباط دانشگاه و صنعت و تجاری سازی تولیدات علمی اختصاص یافته است.
وی با بیان اینکه با همکاری رسانه ها همه پژوهش ها را مستند سازی می کنیم، گفت: سه مورد تقاضای خرید تولیدات پژوهشی ارائه شده و تا ۱۰ مورد نیز افزایش خواهد یافت.
رئیس دانشگاه پیام نور استان قزوین گفت: در نمایشگاه امسال با همکاری آموزش و پرورش هر روز ۸۰۰ دانش آموز از نمایشگاه دیدن می کنند.
 

دکتر حسین زارع مدیر کل برنامه ریزی آموزشی دانشگاه پیام نور در آئین افتتاحیه هفته پژوهش و فناوری استان قزوین: 
پژوهش های مبتنی بر نیاز سنجی و علوم انسانی،محور بقیه پژوهش هاست

دکتر زارع از سخنرانان ویژه مراسم که سابقه معاونت در حوزه پژوهشی را داشته و یکی ازپرتولیدترین محققان علوم انسانی کشوراست با بیان اینکه آموزش عالی سه ماموریت اساسی آموزش،پژوهش و خدمات پژوهشی را بر عهده  دارد ادامه داد: در آموزش عالی باید ماموریت دوم نظام عالی را پژوهش بدانیم و باور داشته باشیم که خروجی این بُعد،به همین نظام عالی بر می گردد.
وی  مهم ترین آفت نظام پژوهشی و عالی را تعجیل در حصول نتیجه دانست وافزود: امروزه مردم در هر عرصه خدمتی که حضور دارند،در نتیجه گیری تعجیل می کنند و این آفت بزرگی است.

گفتنی است، اختتامیه هفته پژوهش استان قزوین با تجلیل از پژوهشگران برتر استان، روز چهارشنبه ۲۸ آذر ماه در دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد.



 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر