فناوری و پژوهش
1397/9/24 شنبه
باحضور رئیس بخش شرق شناسی دانشگاه گرجستان صورت گرفت؛
اهدای لوح تقدیر دانشگاه گرجستان به دانشگاه پیام نور

.

دانشگاه گرجستان با اهدای لوح، از دانشگاه پیام نور به دلیل برگزاری مطلوب دوره های دانش افزایی برای دانشجویان این کشور در تابستان سال گذشته، تقدیر کرد.
به گزارش روابط عمومی، مدیرکل حوزه ریاست دانشگاه پیام نور امروز در نشست با دکتر چولوخادزه رئیس بخش شرق شناسی و دکتر داوید بریکا شویلی رئیس بخش باستان شناسی در سازمان مرکزی، با اشاره به گستردگی دانشگاه پیام نور در سراسر کشور گفت: این دانشگاه آمادگی کامل خود را برای برگزاری دوره های دانش افزایی در مرکز آموزش زبان فارسی برای دانشجویان این کشور اعلام می کند.
دکتر علی ناصحی با عنوان اینکه کشور ایران و گرجستان به لحاظ فرهنگی بسیار به هم نزدیک بوده و تعامل این دو کشور سابقه طولانی دارد، افزود: دانشگاه پیام نور از بسترها و ظرفیت های ویژه ای در زمینه آموزش الکترونیکی برخوردار است و گسترش روابط این دانشگاه و دانشگاه های گرجستان در این زمینه نیز می تواند منشاء تحولات بزرگی در دو دانشگاه باشد.
وی بر لزوم تعمیق روابط و تداوم همکاری دانشگاه پیام نور با دانشگاه های کشور گرجستان تاکید کرد .
دکتر مرتضی محسنی معاون آموزشی دانشگاه پیام نور نیز اظهار داشت: مرکز آموزش زبان فارسی این دانشگاه می تواند دوره های تخصصی ویژه ای در زمینه آموزش زبان فارسی برای مقاصد خاص ویژه بازرگانان و دیگر علاقه مندان کشور گرجستان برگزار کند.
وی افزود: همچنین این دانشگاه دارای ظرفیت های ویژه ای در زمینه آموزش های آزاد و الکترونیکی است که می تواند این بستر را برای آن دسته از دانشجویان علاقه مند گرجی که امکان حضور فیزیکی در دوره های دانش افزایی دانشگاه پیام نور را ندارند، فراهم کند.
وی با عنوان اینکه گستره فعالیت و همکاری مشترک بین دو دانشگاه بسیار متنوع است، گفت: دانشگاه های پیام نور و گرجستان می توانند خارج از حوزه جغرافیایی دو کشور نیز با استفاده از ظرفیت های علمی و فرهنگی همکاری مشترک داشته باشند.
دکتر الکساندر چولوخادزه رئیس بخش شرق شناسی دانشگاه گرجستان نیز گفت: برگزاری دوره های دانش افزایی زبان فارسی در مرکز آموزش زبان فارسی دانشگاه پیام نور نتایج بسیار مطلوبی را برای دانشجویان کشور گرجستان به همراه داشته است و این دانشجویان علاوه بر اینکه از لحاظ دانش آکادمیک پیشرفت بسیاری داشته اند، موجب ایجاد انگیزه برای دیگر دانشجویان نیز شده اند.
وی افزود: زبان و ادبیات فارسی جزو اصلی ترین رشته های 4 دانشگاه کشور گرجستان است و هم اکنون اکثر دانشجویان این دانشگاه ها علاقه مند به حضور در ایران و گذراندن دوره های دانش افزایی در دانشگاه پیام نور هستند.
وی ضمن استقبال از همکاری مشترک بین دانشگاه پیام نور و دانشگاه گرجستان گفت: دانشگاه های گرجستان علاقه مند به گسترش تعاملات بین دو دانشگاه در دیگر رشته ها مانند رشته های باستان شناسی و یا فناوری اطلاعات که دانشگاه پیام نور در این زمینه نیز دارای پتانسیل ویژه ای است، هستند.
دکتر چولوخادزه از تعریف دوره های تخصصی آموزش زبان فارسی برای دیگر کشورهای خارجی در گرجستان خبر داد و گفت: دانشگاه گرجستان خواستار برگزاری دوره های مشترک با مرکز آموزش زبان فارسی برای این دسته از دانشجویان با  حضور اساتید ایرانی در کشور گرجستان است.
گفتنی است، در این مراسم دکتر چولوخادزه با اهدای لوح به دانشگاه پیام نور از خدمات مطلوب این دانشگاه در برگزاری دوره های دانش افزایی تقدیر کرد.
 

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر