فناوری و پژوهش
1396/6/23 پنجشنبه
با حضور دکتر کریمی؛
مرکز نوآوری دانشگاه پیام نور گیلان افتتاح شد

.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر کریمی در حاشیه آیین افتتاح مرکز نوآوری دانشگاه پیام نور گیلان وشعبه استانی انجمن علوم وفناوری شیمیایی ایران در این دانشگاه گفت :
همواره نام گیلان یادآور بزرگان دینی همچون حضرت آیت الله بهجت فومنی و بزرگ مرد استکبار ستیزی همچون میرزا کوچک جنگلی است اما ذکر نام گیلان برای بنده یادآور خاطرات وخدمات بی نظیر دکتر حاج علی صادقی پزشک بزرگی است که از خطه گیلان به سیرجان آمد و خدمات پزشگی عام المنفعه بسیاری را در این شهر انجام داد و هم اینک نیز بیمارستان امام رضا (ع) از این انسان وارسته کامل و پزشک گیلانی در آن شهر به یادگار هست .
 معاون پژوهش و فناوری دانشگاه پیام نور ادامه داد : در برهه کنونی که اکثر سازمان های آموزشی با تنگناههای مالی مواجه هستند، خوشبختانه با تفکراقتصادی و مدیریت جهادی ریاست دانشگاه شاهد وضعیت خوب دانشگاه هستیم .
وی اظهار داشت: خوشبختانه دانشگاه پیام نور نیز خوش درخشیده وتوانستیم در برنامه ششم توسعه ، مجوز فعالیت آموزشی در سایر کشورها را نیز کسب نماییم و توسعه دانشگاه پیام نور را دراین کشورها شاهد باشیم که مطمئناً با این رویکرد شاهد درخشش بیشتر علمی دانشگاه پیام نور در عرصه های علمی جهانی خواهیم بود.
وی ادامه داد:هم اکنون شعباتی از دانشگاه پیام نور در کشورهای امارات ، ارمنستان ،کردستان عراق ، افغانستان وگرجستان راه اندازی شده و نیز زمینه های لازم برای راه اندازی دانشگاه پیام نور در بصره و ترکیه نیز در حال برنامه ریزی است که انشاالله بزودی دانشگاه پیام نور در آن کشورها نیز راه اندازی می گردد و مطمئناً این موفقیت ها ثمرات بی شماری را برای دانشگاه در عرصه بین الملل و جهانی شدن دانشگاه پیام نور بهمراه خواهد داشت .
وی با اشاره به موفقیت های دیگر دانشگاه در بخش پژوهش اشاره کرد وگفت: با تدوین آیین نامه های پژوهشی ، راه اندازی طرح ملی آزماشگاهی شابنا در دانشگاهها، افتتاح مراکز کارآفرینی و نوآوری در اکثر استان ها، عنوان داشت: دانشگاه پیام نور، ارتقای کیفیت، ماموریت گرایی و کارآفرینی را در دستور کار قرارداده است.
وی همچنین اضافه کرد: البته ارتقای کیفیت به معنای این نیست که دانشگاه پیام نور تاکنون کیفیت آموزشی نداشته است و الان باید به دنبال آن باشیم.
معاون فناوری و پژوهش دانشگاه پیام نور، در بحث ماموریت گرایی دانشگاه پیام نور نیز اظهارداشت: دانشگاه پیام نور از زمان تاسیس در سال1367 تاکنون در هیچ زمانی از ماموریت خود خارج نشده و شیوه آموزش ترکیبی نیمه حضوری خود را ادامه داده است.
وی افزود: هدف از ماموریت گرایی این است که دانشگاه پیام نوربا تجارب ارزشمند سه دهه فعالیت، ماموریت های جدیدی را می خواهد به وظایف قبلی خود اضافه کند.
وی همچنین ادامه داد: در راستای رسالت آموزشی دانشگاه در بهره‌گیری از فناوری‌های نوین، از تهیه و تولید برنامه نرم‌افزاری کتاب‌خوان دانشگاه (موبایل بوک – نسخه اندروید) و انتشار 50 عنوان کتاب چاپ اول خبر داد و اعلام کرد: رسالت دانشگاه دراین بخش برمبنای ارائه تسهیلات لازم به دانشجویان و دسترسی سریع، دقیق و بدون هزینه برای دانشجویان متمرکز است.
همچنین در ادامه این نشست دکتر صادقی رییس دانشگاه پیام نور استان گیلان ضمن ارائه گزارشی از وضعیت دانشگاه پیام نور استان گیلان گفت: خوشبختانه با رویکرد مناسب دولت تدبیر و امید به مراکز علمی، دانشگاه پیام نور گیلان نیز شاهد موفقیت های زیادی در عرصه های پژوهشی، آموزشی، عمرانی ودیگر حوزه ها شده است و هم اینک نگاه کیفیت بخشی در تمامی حوزه ها و بخش های این دانشگاه مشاهده می گردد که جا دارد تا از نگاه و اهتمام ویژه هیات رییسه دانشگاه و خصوصاً دکتر رستمی ابوسعیدی تقدیر وتشکر نمایم.
همچنین دکتر کریمی درادامه حضور خود در گیلان در نشستی که با حضور اعضای هیات علمی و روسای مراکز و واحدهای دانشگاه پیام نور گیلان برگزار شد شرکت کردند که دراین نشست مدیران و روسای مراکز و واحدها به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.


 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر