فناوری و پژوهش
1395/6/21 یکشنبه
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه پیام نور خبر داد:
حمایت ویژه دانشگاه از برنامه های کارآفرینی دانشجویان / مزرعه گیاهان دارویی دانشگاه پیام نور کرج گامی در جهت ایجاد کسب و کار دانش بنیان

.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه پیام نور، یکی از برنامه های اساسی و متفاوت دانشگاه را انتقال دانش فنی نخبگان کارآفرین به سطح کشور ، در قالب مشارکت و حمایت توام آنها عنوان کرد.
دکتر کریمی در دیدار با دانشجویان و دانش آموختگان شرکت کننده در نمایشگاه ملی گیاهان دارویی و طب سنتی، ضمن تمجید از نقش پررنگ آنها در نمایشگاه مزبور و موفقیت در زمینه تولید چندین گیاه دارویی مهم و صادراتی گفت: دانشگاه ضمن حمایت ویژه از برنامه های کارآفرینی دانشجویان، بسترهای توسعه و آموزش دستاوردهای آنها به سایر دانشجویان مستعد کشور را فراهم می کند.
دکتر کریمی ضمن تاکید بر توانمندی دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه پیام نور، از برنامه ویژه دانشگاه برای کارآفرینی در حوزه های مختلف فناوری اطلاعات، گیاهان دارویی و محصولات دانش بنیان خبر داد.
معاون پژوهش و فناوری با اشاره به شیوه آموزشی متفاوت دانشگاه و اوقات فراغت دانشجویان، بر گسترش برنامه های کارآفرینی در راستای بهره مندی حداکثری از اوقات فراغت دانشجویان، تاکید کرد و گفت: اعتقاد ما بر این است که دانش آموختگان پس از ورود به جامعه ، خود منشاء ایجاد کار برای سایر افراد نیز باشند.
وی با اشاره به اولین مزرعه گیاهان دارویی که به دست توانمند دانشجویان دانشگاه پیام نور استان البرز و در راستای تحقق سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی و شعار سال زیر کشت آزمایشی رفته است، گفت: مزرعه گیاهان دارویی مرکز کرج، فرصتی برای سرمایه گذاری بیشتر در زمینه استفاده از این گیاهان و کارآفرینی برای دانشجویان از طریق تاسیس شرکت های دانش بنیان است کما اینکه با توسعه کشت گیاهان دارویی، گام مهمی در اشتغالزایی برداشته خواهد شد.
گفتنی است، جمعی از دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه پیام نور استان البرز به سرتیمی دکتر شهبازی عضو هیات علمی و دانشجویان؛ عظیم رحیمی، الهام طالبی و مریم حسن پور دانش آموخته این دانشگاه، دانش فنی کشت 12 گیاه دارویی را در مرکز کرج کسب و عرضه کرده و امکان کشت این گیاهان در فضای شهری را فراهم آوردند.
این گیاهان دارویی شامل؛ به لیمو، آویشن، نعنا، پونه، رزماری، کاکوتی، پنیرک، گزنه، گل سرخ، گل محمدی و ... است و گروه تحقیقاتی دانشگاه پیام نور توانستند از 25 نهال به لیمو در مزرعه در طول 5 ماه تقریبا 3 کیلو به لیمو برداشت کنند.
خانم دکتر شهبازی عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور مرکز کرج و مسئول طرح کارآفرین مزرعه گیاهان دارویی نیز با عنوان اینکه ترویج خواص گیاهان دارویی و فرهنگ طب سنتی نیز یکی از اهداف گروه تحقیقاتی دانشگاه بوده است، اظهار داشت: در کشور ما علاوه بر سابقه طولانی و ریشه تاریخی و فرهنگی مصرف گیاهان دارویی، تنوع اقلیمی موجود نیز جایگاه گیاهان دارویی را در کشور ممتاز کرده است.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر