اخبار
1403/11/13 شنبه
مدیر گروه های معارف اسلامی کشور در رویداد استانی طرح تحول دروس گروه معارف در دانشگاه پیام نور:
ضرورت توجه جدی به رکن استاد، از میان چهار رکن تحول در دروس گروه معارف

.

رویداد استانی طرح تحول دروس گروه معارف دانشگاه پیام نور با حضور حجت الاسلام امرالهی مدیر گروه های معارف اسلامی کشور و اساتید گروه معارف اسلامی دانشگاه پیام نور استان تهران روز شنبه 13 بهمن ماه در سالن رسانه و تصویر سازمان مرکزی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی، حجت الاسلام نبوی ضمن گرامیداشت ماه معظم شعبان که مقارن است با دهه مبارکه فجر، گفت: طرح تحول دروس گروه معارف با هدف اثربخشی کلاس های این گروه به همت نهاد رهبری در دانشگاه ها از ابتدای سال 1403 آغاز شده که دانشگاه پیام نور جزو دانشگاه های پیش قدم در اجرای این طرح طبق فرآیند پیش بینی شده بوده است.
حجت الاسلام امرالهی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، با بیان این نکته که تحول در دروس گروه معارف اسلامی شامل چهار رکن استاد، دانشجو، محتوا و روش و ابزار می باشد، گفت: در بخش استادی به دنبال تدریس اثربخش و شبکه سازی در سراسر کشور، این طرح پیاده شد. در این راستا در دانشگاه ها ابتدا با شناسایی افراد توانمند، سرحلقه ها انتخاب شدند و آموزش دیدند و از جمع اساتید گروه های سه نفره به عنوان هسته های نوآور؛ با حضور دانشجویان تشکیل شدند و در ادامه در این هسته ها آثاری تولید شد که در این جلسه تعدادی از آنها ارائه و بر اساس شیوه نامه داوری؛ و یک اثر ممتاز به رویداد کشوری که در اسفند ماه توسط نهاد برگزار می شود معرفی خواهد شد. به گفته وی: ملاک اصلی برای داوری اثربخش بودن و مفید بودن کار برای دانشجو می باشد.
در ادامه دکتر امین ناجی، سرپرست دانشگاه پیام نور هم با عرض تبریک ایام مبارک ماه شعبان و مولودهایش و همچنین گرامیداشت دهه پرخیر و برکت و سرشار از غرور و نشاط فجر انقلاب؛ از حضور در جمع اساتید گروه معارف ابراز خرسندی نمود. دکتر امین ناجی گفت: سرعت تغییر و تحول مباحث در دروس گروه معارف، به برکت فضای مجازی که همه در آن به دنبال اظهار نظر و عمق بخشیدن به دانسته هایشان هستند، ما را وادار می کند، دائماً آنچه را که ارائه می کنیم مورد گفتگو و پالایش قرار دهیم، چرا که ذائقه مخاطب، مدام در حال تحول است و از این رو وظیفه سنگین شناخت مخاطب را بر ما تحمیل می کند.
وی افزود: واقعیت اینجاست که معلم مستمراً باید فکر کند و ارائه طریق جدید برای مطالبات جدید مخاطبان داشته باشد و نمی تواند در چارچوب های قدیمی بماند. همانطور که یکی از لذت های عبادت، برقراری ارتباط است و جایی که ارتباط برقرار شود، مظهر "هو معکم" میشویم و این معیت را درک میکنیم، این مهم را در مورد مخاطب هم میتوان درک کرد که با برقراری ارتباط خوب و صحیح این همراهی دانشجو با استاد شکل می گیرد.
سرپرست دانشگاه پیام نور اضافه کرد: به هیچ وجه نباید از نقد دیدگاه های خود بهراسیم، بلکه باید به دنبال پاسخ منطقی برای نقدها و سوالات دانشجویان باشیم. اجازه نقد و گفتگو حائز اهمیت است و در این مسیر مخاطب باید از دست و زبان ما در امان باشد و با اطمینان خاطر در مورد شبهاتش با ما گفتگو کند و پاسخ مناسب دریافت کند. نگاهی به آمار حضور دانشجویان در اعتکاف دانشجویی نشان میدهد، این نسل همانطور که می تواند بسیار متشرع باشد در عین حال یک نسل بی تعارف و پرسشگر هم هست و پاسخ های ما را کنکاش و بررسی می کند.
در ادامه این رویداد، نمایندگانی از ۶ هسته نوآور به ارائه طرح برتر از گروه مربوطه پرداختند و در پایان یک اثر؛ بعنوان اثر ممتاز برای معرفی به رویداد کشوری در اسفندماه برگزیده شد.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر