اخبار
1403/2/9 یکشنبه
طی بیانیه ای صورت گرفت:
واکنش رییس دانشگاه پیام نور به سرکوب اعتراضات دانشجویان آمریکایی و اروپایی

.

رییس دانشگاه پیام نور در واکنش به سرکوب اعتراضات گسترده در دانشگاه های آمریکا و اروپا بیانیه ای صادر کرد.

به گزارش روابط عمومی، متن این بیانیه به این شرح است.

بسم الله الرحمن الرحیم امروز به تاسی از عدالت خواهی و نوعدوستی دانشگاهیان ایران در محکومیت جنایات رژیم اشغالگر قدس در فلسطین و غزه مظلوم، این نوع حرکت های خودجوش دانشجویی از انحصار مرزهای کشورهای مدافع محور مقاومت درآمده است.

این اعتراضات و حمایت ها از مردم مظلوم فلسطین در کشورهایی که سکان داران شان با دفاع آشکار از وحشی گری های اسرائیل در غزه مظلوم، ننگ دیگری بر ادعای پوشالی حقوق بشری خود ثبت کرده اند، جلوه بیشتری یافته و حالا جامعه دانشگاهی و دانشجویی همگام با انسان‌های حق‌طلب و آزادی‌خواه به خروش آمده‌اند.

این اعتراضات در حالی صورت می پذیرد که ما شاهد سکوت و انفعال سازمان ملل در مقابل جنایات صهیونیست‌ها در غزه هستیم، که چهره واقعی استکبار را عریان کرده و امروز صدای اعتراض و نارضایتی نخبگان، دانشگاهیان و قشر فرهیخته حتی در آمریکا و بیشتر کشورهای اروپایی را در آورده است.

امروز شاهد اعتراضاتی منسجم و دانش محور هستیم که از قالب اعتراضات صرفاً خیابانی و محدود بیرون آمده و بدون تردید بنیان رژیم صهیونیستی و حامیان خونخوار و جنایتکار آنان را به لرزه درخواهد آورد.

رژیم صهیونیستی و حامیان آنان که با هزینه های هنگفت و اجیرکردن رسانه های منفعت طلب و مادیگرا، سالهای طولانی جلوه ای دروغین از کشور خود بعنوان کشوری آرمانی و مدعی آزادی اندیشه و آزادی بیان در منظر جهانیان به نمایش گذاشته بودند، امروز با مقابله وحشیانه با این اعتراضات دانشجویی، ضرب و شتم و دستگیری گسترده دانشجویان و تحقیر و تهدید اساتید برجسته دانشگاه در آمریکا و دیگر کشورهای حامی خود، پرده از این ویترین پوشالی و دروغین برداشته اند.

بی تردیدکشتار وحشیانه کودکان، زنان و مبارزان و مجاهدان در غزه و ناتوانی سازمان‌های بین‌المللی در متوقف ساختن جنایت‌های ددمنشانه رژیم صهیونیستی و حامیانش، موضع‌گیری‌های آزادگان دنیا را عالم‌گیر نموده و وجدان‌های بیدار جامعه دانشگاهی آمریکا و اروپا در نفی بیدادگری و کشتار مردم مظلوم فلسطین توسط آمریکا و رژیم جعلی اسرائیل را رقم زده است.

امروز خیزش ضدصهیونیستی دانشجویان در آمریکا و گسترش دامنه آن به سایر دانشگاه ها و اروپا وحشت شدیدی را دولت های آمریکایی و اروپایی ایجاد کرده است و چهره واقعی مجرمانه آنان را برملا ساخته است و بر همین اساس چاره ای جز سرکوب این ندای آزادیخواهی برای آنان باقی نگذاشته است، اما ما پیروان مکتب روح الله ایمان داریم خون مظلوم بر شمشیر ظالم فائق خواهد آمد و مژده ظفر نزدیک خواهد بود.

ما پیام های رهبر معظم انقلاب را به جوانان دیگر کشورها فراموش نکرده ایم و امروزه شاهد فراگیر شدن آرمان‌های معمار کبیر انقلاب و رهبر فرزانه جهان اسلام هستیم که موعد برچیده شدن بساط استبداد و استکبار فرارسیده و این انقلاب جدید دانشجویی در امریکا و سایر کشورهای حامی استکبار، آغاز کار یک قیام جدید است و وعده آزادی قدس را در پیش دارد. وعده صادق که با حضور سربازان و مجاهدان غیور به وقوع پیوست، بشارتی است بر تحقق وعده الهی که فرمود؛ " إن تنصروا الله ينصركم ويثبت أقدامكم" و ما ایمان داریم این حرکت دانشجویان آزادیخواه امریکا که بی آبرویی رژیم سفاک اسرائیل را به رخ جهانیان کشیده است مقدمه نابودی این رژیم اشغالگر بوده و نصرت و یاری خداوند را در پی خواهد داشت.

جامعه بزرگ دانشگاهیان دانشگاه پیام نور ضمن حمایت قاطع از دانشجویان آزادی خواه و استادان منادی آزادی در آمریکا و اروپا؛ اعلام میدارد؛ از این خروش و خیزش مقدس پای پس نکشید و با ایمان راسخ در قیام خود پابرجا و استوار بمانید که ان شاءالله به یاری خدا به زودی پیروزی تان بر دنیای نفاق و ظلم و استبداد را جشن خواهید گرفت.

ابراهیم تقی زاده
رئیس دانشگاه پیام نور
9 اردیبهشت 1403

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر