اخبار
1401/9/15 سه‌شنبه
قائم مقام معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم :
دانشجویان سطح تحلیل خود را نسبت به حوادث جاری ارتقا دهند/ لزوم انجام فعالیت های جهادی برای تبیین ماهیت استکبار ستیز انقلاب اسلامی

.


دکتر جعفرپور با عنوان اینکه دانشگاه با حضور دانشجو معنا می یابد، ضمن گرامیداشت روز دانشجو گفت:انقلاب اسلامی ایران با ماهیت استکبارستیزی بر محوریت توحید شکل گرفت که مغایر با مقاصد غرب و شرق بود و بر این اساس آنها با شکل دادن جنگ احزابی علیه انقلاب اسلامی درصدد ضربه زدن به این انقلاب و دستیابی به اهداف شوم خود هستند.
به گزارش روابط عمومی، قائم مقام معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، امروز در مراسم گرامیداشت روز دانشجو که به صورت ویدئوکنفرانس در دانشگاه پیام نور برگزار شد، افزود: انتظار ما از دانشجویان فرهیخته کشور این است که سطح تحلیل خود را نسبت به حوادث اخیر از سطوح جاری جامعه به سطوح بالاتر ارتقا داده و با فعالیت های جهادی ماهیت استکبار ستیز انقلاب اسلامی را تبیین کنند.
وی با اشاره به نظریه نظام انقلابی در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مقام معظم رهبری افزود: جمع کردن دو واژه نظام که صحبت از ثبات و سخت افزار است با واژه انقلاب به معنای جوشش و تحرک؛ به این معناست که انقلاب اسلامی نباید راکد بماند، باید دائما در جوشش بوده و متناسب با تحولات جامعه و دنیا در حرکت باشد.
دکتر جعفرپور ضمن تحلیل وقایع اخیر کشور تصریح کرد: ماهیت این وقایع ضربه زدن به انقلاب اسلامی برای دستیابی به اهداف ومنافع از سوی دشمنان است و دانشجویان باید با نسبت این وقایع آگاه شوند.
وی رویکردهای وابسته به روز دانشجو را شامل؛ مسائل صنفی ، سیاسی ورویکرد فرهنگی و اجتماعی عنوان کرد و اظهار داشت: مسئولان باید به مسائل صنفی دانشجویان و درخواست های آنها رسیدگی کنند، روز دانشجو باید ماهیت ضد استکباری خود را حفظ کند و نشست های متفاوتی در این روز برای آشنایی هر چه بیشتر دانشجویان برگزار شده و همچنین برنامه های متفاوت فرهنگی، بسترسازی برای گفت و گو با دانشجویان  واردوهای متعدد برای ایجاد فضای شاد و پرنشاط در دانشگاه ها اجرا شود.
قائم مقام معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم در بخش دیگری از سخنانش دانشگاه پیام نور را افتخار نظام آموزش عالی کشور دانست و گفت: این دانشگاه با گستردگی در سراسر کشور عدالت آموزشی را حتی در نقاط کم برخوردار برقرار کرده و با ارائه آموزش های مناسب موجب ارتقای سطح علمی و فرهنگی شده است.
وی دانشجویان دانشگاه پیام نور را افرادی مومن، متعهد، با سواد و پایبند به آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی و شهدا دانست و با اشاره به وقایع اخیر گفت: دانشگاه پیام نور هیچ همراهی در این وقایع نداشته و این به دلیل روحیه انقلابی و دانشجویان بصیر این دانشگاه است .
دکتر جعفرپور از ارائه کارنامه فرهنگی به دانشجویان دانشگاه پیام نور در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: دانشجویان فعال فرهنگی در دانشگاه که مسئولیت اجتماعی خود را حتی در هنگام تحصیل بر عهده می گیرند، مایه افتخار و سربلندی و بهترین گزینه ها برای تفویض مسئولیت های مدیریتی هستند.
وی افزود: معاونت فرهنگی وزارت علوم در نظر دارد با ارائه کارنامه فرهنگی در کنار کارنامه آموزشی، مجموعه فعالیت های فرهنگی دانشجویان را به عنوان رزومه کاری در قالب کارنامه به آنها ارائه کند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه پیام نور:
دانشجویان نسبت به اهداف اصلی دشمنان هوشیار باشند



دکتر محمد تقی امینی با عنوان اینکه دشمنان قصد دارند بین مسئولان و دانشجویان فاصله بیندازند گفت: دانشجویان باید نسبت به اهداف اصلی و منفعت طلبانه دشمنان آگاه باشند.
به گزارش روابط عمومی، معاون فرهنگی، اجتماعی ودانشجویی دانشگاه پیام نور در مراسم گرامیداشت روز دانشجو از دانشجویان این دانشگاه خواست با مطالعه تاریخ، بصیرت و آگاهی خود را نسبت به مسائل افزایش دهند .


مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه پیام نور:
اصالت ضد استکباری و ضد امپریالیستی روز دانشجو باید حفظ شود


دکتر میرزایی با عنوان اینکه فضای رسانه ای مورد نظر دشمن، اصالت روز دانشجو را مورد خدشه قرار داده است، گفت: جنبش روز دانشجو در سال 1332، دارای ماهیت ضد استکباری، ضد امپریالیستی و ضد آمریکایی است .
به گزارش روابط عمومی، مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه پیام نور در مراسم گرامیداشت روز دانشجو افزود: وظیفه ما به عنوان قشر دانشگاهی این است که ماهیت و اصالت روز دانشجو را به دانشجویان امروز یادآوری کنیم و با جهاد تبیین و در جهت آرمان های شهدای عزیزی که جان خود را برای روشنگری اهدا کردند، این اصالت ضد استکباری روز دانشجو را حفظ کنیم.

 
 

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر