اخبار
1401/9/13 یکشنبه
رئیس دانشگاه پیام نور کشور :
نظام آموزشی دانشگاه پیام نور بازنگری می شود

.

 رئیس دانشگاه پیام نور کشور از بازنگری در نظام آموزشی دانشگاه پیام نور با هدف تطبیق خدمات آموزشی این دانشگاه بر اساس نیازهای روز جامعه خبر داد و گفت: آمایش اعضای هیأت علمی و آمایش رشته‌های دانشگاهی در دستور کار است.
 
به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور، ابراهیم تقی زاده در نشست مشترک با اعضای هیأت علمی و همچنین مدیران و کارمندان دانشگاه پیام نور استان قم، در سخنانی در ارتباط با آمایش اعضای هیات علمی بیان کرد: در برخی رشته ها نسبت غیرمتعارفی بین عضو هیأت علمی و تعداد دانشجویان وجود دارد و در علوم پایه این نسبت رعایت نشده است و در همین راستا آیین نامه فعالیت های علمی بازنگری خواهد شد.
 
 جذب دانشجوی خارجی در 4 استان
 
رئیس دانشگاه پیام نور مهم ترین رسالت دانشگاه پیام نور را دیپلماسی علمی و جذب دانشجوی خارجی عنوان کرد و با اشاره به تصویب جذب دانشجوی خارجی در تهران، قم و فارس گفت: جذب دانشجوی خارجی یکی از مهم ترین اولویت های دانشگاه پیام نور است و درحال حاضر پیگیر اخذ این مجوز برای استان خراسان رضوی هستیم.

دکتر تقی زاده دانشگاه پیام نور را دانشگاه دولتی مردمی و مورد اقبال آنها دانست و اظهار داشت:باعث افتخار است که در کنکور سال جاری 160 هزار نفر دانشگاه پیام نور را برای تحصیل برگزیده اند.
 وی با اشاره به کاهش جمعیت دانشجویی گفت:طی سال های اخیر کلیه زیرنظام های آموزش عالی با کاهش جمعیت دانشجویی مواجه شدند و این مسئله برای دانشگاه هایی مانند پیام نور که بخشی از بودجه خود را از محل درآمدهای شهریه ای تامین می کند با چالش هایی روبه رو کرد.
وی افزود: شهریه دانشگاه پیام نور نسبت به دیگر دانشگاه های شهریه بگیر بسیار پایین تر است و از آنجا که این دانشگاه خود را موظف به ارائه خدمات آموزشی عادلانه برای تمامی دانشجویان به ویژه در نقاط محروم و کم برخوردار می داند، باید بودجه لازم را از طریق درآمدهای اختصاصی و جذب دانشجویان خارجی تامین کند.
لازم به ذکر است در این نشست، نکاتی درخصوص نظارت و ارزیابی عملکرد اساتید با هدف ارتقاء کیفیت تدریس، انتخاب مدرسان برتر در دانشگاه پیام نور، انتخاب دانشجویان برتر دانشگاه پیام نور، مسائل مرتبط با جذب اعضای هیات علمی جدید، پرداخت حقوق نیروهای حق التدریس و... نیز مطرح شد.
 
 

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر