سه‌شنبه 6 مهر 1395 برگزاری مراسم خاطره گویی دفاع مقدس در دانشگاه پیام نور مرکز محلات

مراسم خاطره گویی هشت سال دفاع مقدس با حضور رزمنده و آزاده سرافراز جنگ تحمیلی در دانشگاه پیام نور مرکز محلات برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه: مهدی امیری در این مراسم اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، گروههای تجزیه طلب قاعله های بسیاری را در کشور ایجاد کردند تا انقلاب اسلامی را با چالش مواجه کنند که با درایت امام خمینی(ره) و حمایت مردم کاری از پیش نبردند.

وی افزود: دول استکباری پس از ناکامی در تحت تاثیر قرار دادن انقلاب اسلامی به این نتیجه رسیدند که بهترین گزینه بر علیه انقلاب اسلامی ایران گزینه نظامی است.

این آزاده جنگ تحمیلی خاطرنشان کرد:  در جنگ تحمیلی بر علیه ایران ادوات نظامی غرب همراه با پول کشورهای عربی به کار افتاد و امروز نقش وهابیت و حاکمان سعودی در جنگ بیشتر نمایان شده که با عاملیت صدام دو ملت مسلمان و شیعه به جنگ با یکدیگر مشغول شدند.

امیری افزود: در روزهای اول جنگ تمام پادگانهای نظامی و انبارهای مهمات کشور نابود شد و تا نزدیکی اهواز پیش رفتند تا جایی که تصور کردند در مدت یک هفته ایران را تصرف خواهند کرد.

وی ادامه داد: با فرمان امام خمینی(ره) بسیج 20 میلیونی تشکیل شد و جوانان و دانش آموزان و دانشجویان کلاسهای درس را رها کردند و با پیوستن به بسیج از مرز و بوم کشور دفاع کردند.

این رزمنده دفاع مقدس با یادآوری شهدای جنگ تحمیلی تصریح کرد:  امنیت، آرامش و وضعیت پایدار کشور مرهون فداکاری و ایثار شهیدان و ایثارگران کشور است و باید شان و مقام ایثارگران انقلاب اسلامی نگاه داشته شود.

در ادامه این مراسم حاج مهدی امیری خاطراتی از دوران اسارت هشت ساله خود و شرایط اسارت بیان کرد و به سوالات حاضرین جلسه پاسخ داد.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر