سه‌شنبه 12 بهمن 1395 برگزاری کارگاه آموزشی زیر بناهای تربیت فرزند در دانشگاه پیام نور استان مرکزی

کارگاه آموزشی زیر بناهای تربیت فرزند ویژه کارکنان در سالن جلسات دانشگاه پیام نور ستاد استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه: حجت الاسلام رودبارانی با اشاره به زیربناهای تربیت فرزند گفت: اهمیت امانت و امانت داری، اهمیت بستر مناسب و اهمیت مقوله حب سه زیر بنای اصلی در تربیت فرزند می باشد که باید به آن توجه ویژه داشت.

رودبارانی با توضیح بستر مناسب افزود: خداوند در آیه مبارکه 58 سوره اعراف می فرماید: قبل از اینکه ازدواج بکنید باید به فکر فرزند صالح و سالم باشید و همچنین امیرالمؤمنین(ع) در حدیث انظر فی أی شی ء تضع ولدک، فان العرق دساس
می فرماید:  نیک بنگر که چه کسی را برای مادری یا پدری فرزندت انتخاب می کنی زیرا عرق و خصوصیات ارثی، به صورت پنهانی و بدون اختیار منتقل می شود و تأثیر می گذارد.

وی مقوله حب را از مهمترین زیربناها دانست و گفت: خداوند در آیات سوره مبارکه مائده و سوره بقره می فرماید: مؤمنین کسانی هستند که به خداوند محبت دارند و خداوند هم نسبت به آنها محبت داشته و آنها را خیلی دوست دارد و در جایی دیگر آمده است ایمان شماها کامل نمی شود مگر اینکه خدا و پیغمبرش را از هر کسی که اطراف شما هستند بیشتر دوست داشته باشید.

مشاور مذهبی دانشگاه به حدیث حضرت رسول(ص) اشاره کرد و اظهار داشت: پیامبر اکرم(ص) می فرمایند به 5 دلیل کودکان را دوست دارم یکی چون گریه می کنند، و گریه کلید بهشت است و قهر می کنند ولی زود آشتی می کنند، چون که دلی بی کینه دارند، چیزی را زود خراب می کنند، چون دلبستگی به دنیا ندارند، با خاک بازی می کنند، چون غرور ندارند و هر چه دارند می خورند، چون غم فردا ندارند.

حجت الاسلام رودبارانی در ادامه تصریح کرد موارد ذکر شده تلاشهای غیر رسمی می باشد اما اولین وظیفه رسمی که خداوند در قیامت از ما طلب می کند نام زیبا می باشد.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر