پیام رئیس دانشگاه
1392/10/15 یکشنبه
دانشگاه پیام نور به عنوان بزرگ ترین دانشگاه دولتی کشور همگام با دیگر دانشگاه ها در جهت ترویج علم،  دانش و معرفت به فرزندان این مرز و بوم گام برداشته و به دنبال فراهم آوردن بستری مطلوب و عادلانه برای تحصیل این عزیزان است.
این دانشگاه توانسته در طول بیش از سی سال حیات و بالندگی با رویکرد عدالت آموزشی و سرلوحه قرار دادن شعار «آموزش برای همه، همه جا و همه وقت» در همه عرصه‎های علمی، آموزشی، پژوهشی و فرهنگی برای آحاد متقاضیان ورود به دانشگاه در اقصی نقاط کشور و به ویژه مناطق محروم ایفای نقش کند و اهتمام ویژه این دانشگاه بر این است که در جهت تداوم، برنامه ها و دوره های مهارت آموزی گام برداشته و امکان رشد و پیشرفت را در سراسر کشور به صورت عادلانه فراهم کند.
گسترش روزافزون فعالیت دانشگاه پیام نور در حوزه بین الملل ، ماموریت ویژه این دانشگاه بوده و با توجه به تعیین دانشگاه پیام نور به عنوان متولی آموزش از دور، تلاش می شود خدمات متنوع و جذاب منطبق با استانداردهای آموزشی،  با بهره گیری از آموزش های ترکیبی، اساتید برجسته، محتوای آموزشی نوشتاری، دیداری و شنیداری و آزمون های آنلاین، به دانشجویان در اقصی نقاط دنیا ارائه شود.
توسعه و تقویت آموزش های ترکیبی، نیمه حضوری و آموزش های الکترونیکی و همچنین برگزاری آزمون های الکترونیکی یکی از راهبردهای مهم دانشگاه پیام‎نور است و این بستر باید به گونه‎ای فراهم شود که بتوانیم علاوه بر ارائه خدمات به دیگر دانشگاه‎ها، با تکیه بر فناوری اطلاعات و ارتباطات، ایجاد شرکت های دانش بنیان و روش های نوین به سایر زیرنظام های آموزش عالی نیز کمک کنیم. حذف کامل کاغذ و نجات جنگل ها و حفظ محیط زیست از مهم ترین مزایای آزمون الکترونیکی است و این دانشگاه تاکنون توانسته با تامین زیرساخت های لازم علاوه بر ارائه خدمات آموزش الکترونیکی، آزمون های خود را به صورت الکترونیکی برگزار کند.
دانشگاه پیام‎نور با حجم منابع غنی آموزشی و ظرفیت عظیم علمی که در اختیار دارد می‎تواند ضمن تعامل با کشورهای منطقه و جهان اسلام و حتی دیگر کشورها و جذب دانشجویانی که مایل به تحصیل در دانشگاه پیام نور هستند، علاوه بر تاثیرگذاری فرهنگی- اجتماعی و انتقال ارزش های کشور عزیزمان ایران، در عرصه بین‎الملل نیز به رشد و بالندگی مورد انتظار دست یابد و با تقویت دیپلماسی علمی خدمات گسترده ای به این متقاضیان ارائه نماید.
دانشگاه پیام نور در کنار بحث آموزش، پژوهش و فناوری، برنامه هدفمندی را برای گسترش مراکز نوآوری، هسته های نوآور و مراکز رشد، ورود جدی به عرصه های رویدادهای کارآفرینی (استارتاپ ها)، برگزاری دوره های آموزشی مهارت افزایی ویژه دانشجویان و رسالت های اجتماعی خود آغاز کرده و در این راستا گام های مهمی برداشته است.
اینجانب ضمن درود به تمامی دانشجویان ارجمندی که این دانشگاه را برای تحصیل برگزیده اند، ، از درگاه خداوند متعال، دستیابی به مدارج عالی علم و اخلاق توام با سلامتی، موفقیت و سعادت را برای همه دانشجویان عزیز ایران اسلامی خواهانم.

ابراهیم تقی زاده
                                                                                                                                                                                                                     
 

بيشتر