ازدواج دانشجویی امسال نیز طبق روال سال قبل برای دانشجویان و حتی برای کارمندان سازمان مرکزی نیز در دانشگاه پیام نور اجرا خواهد شد.

مسئول نهاد رهبری دانشگاه پیام نور، پیرامون برنامه‌های نهاد رهبری این دانشگاه در سال تحصیلی جدید گفت: ازدواج دانشجویی امسال نیز طبق روال سال قبل برای دانشجویان و حتی برای کارمندان سازمان مرکزی نیز در دانشگاه پیام نور اجرا خواهد شد.

نبوی ادامه داد: امسال هم به مانند سال‌های قبل بعد از محرم و صفر و پس از آمدن ابلاغیه آن ثبت نام ازدواج دانشجویی آغاز خواهد شد و تاکنون برنامه تغییری با سال قبل نداشته است.

مسئول نهاد رهبری دانشگاه پیام نور ادامه داد: علاوه بر ازدواج دانشجویی نهاد رهبری دانشگاه پیام نور برنامه‌های مختلفی از جمله برنامه دانش افزایی برای اساتید را دارد که در هر ترم یک یا دو جلسه برنامه دانش افزایی اساتید را داریم طی این برنامه پنج موضوع بندی انجام شده است من جمله اندیشه سیاسی، اخلاق حرفه ای، تمدن اسلامی، تعلیم و تربیت و فلسفه علم که این‌ها هر کدام موضوعات زیر مجموعه دارند.

وی افزود: مکان برگزاری این دوره‌ها معمولا یا در مشهد مقدس است یا در شهر تهران خواهد بود و استان‌های دیگر نیز معمولا هر کدام در شهر خود این دوره را برگزار می‌کنند. این دوره دانش افزایی در طول سال در همه استان‌ها به طور معمول یک یا دو بار برگزار می‌شود.

نبوی با اشاره به اینکه برای دانشجویان نیز دوره‌هایی در نظر گرفته ایم، گفت: دوره‌هایی من جمله سبک زندگی، مهارت‌های زندگی و اندیشه‌های سیاسی برای دانش افزایی دانشجویان نیز در نظر گرفته شده است. این دوره‌ها در کل کشور برگزار می‌شود و تمام نهاد‌ها در این دوره‌ها فعال هستند.

مسئول نهاد رهبری دانشگاه پیام نور افزود: علاوه بر تمام این‌ها برنامه‌های روتینی مثل مراسم‌هایی که در مناسبت‌های مختلف مذهبی مثل اعتکاف گرفته می‌شود نیز برقرار است. همچنین دانشگاه پیام نور با همکاری نهاد رهبری و بخش‌های مختلف دانشگاه ستاد اربعین را دارد که اعزام دانشجویان به سفر کربلا در ایام اربعین طی آن انجام خواهد گرفت.

وی گفت: دانشگاه پیام نور در مرز و مناطق اهواز، کرمانشاه و ایلام موکب برقرار کرده است و میزبان زواران امام حسین علیه السلام است. البته سال گذشته در شهر کربلا هم موکب داشتیم، اما امسال دانشگاه نمی‌تواند در کربلا موکب برقرار کند، اما در سه مرز مهران، خسروی و چزابه موکب اربعین برگزار و برقرار خواهد بود.