اداری و مالی
1398/6/11 دوشنبه
معاون مالی دانشگاه پیام نور خبر داد:
دانشگاه پیام نور دانشجویان بی‌بضاعت را بورسیه می‌کند
 معاون اداری مالی دانشگاه پیام نور از راه اندازی بنیاد حامیان دانشگاه پیام نور خبر داد و گفت: مجوز این بنیاد از وزارت کشور اخذ شده و به کمک آن به دانشجویان بی بضاعت بورسیه تحصیلی اعطا می شود.
به گزارش یوپنا، حسن علیزاده در نشست خبری که امروز در ساختمان مرکزی دانشگاه پیام نور برگزار شد با اشاره به تسهیلات این دانشگاه برای پرداخت شهریه دانشجویان گفت: یکی از تسهیلات دانشگاه در پرداخت شهریه به این شیوه است که، دانشجویانی که بتوانند شهریه ثابت خود را کامل پرداخت کنند، می‌توانند شهریه متغیرشان را بدون دریافت کارمزد به صورت اقساطی پرداخت کنند، این تسهیلات از طریق دانشگاه به دانشجویان ارائه می‌شود.
وی ادامه داد: تسهیلات دیگر دانشگاه در بخش شهریه، مساعدت صندوق رفاه دانشجویان در پرداخت شهریه دانشگاه پیام نور است. در این راستا صندوق با ارائه وام‌های دانشجویی به دانشجویان متقاضی برای پرداخت شهریه آنها مساعدت می‌کند.
معاون اداری و مالی دانشگاه پیام نور ادامه داد: با رایزنی و تفاهم نامه‌ای که دانشگاه پیام نور با سه بانک عامل در حوزه اعطای تسهیلات به دانشجویان دانشگاه پیام نور منعقد کرده تسهیلاتی به دانشجویان ارائه می‌شود.
وی افزود: از جمله این تسهیلات، تسهیلات شش ماهه است که بر اساس آن دانشجو می‌تواند با مراجعه به بانک عامل فقط یک بار برای درخواست وام پرونده تشکیل دهد. دانشجویان می‌توانند حساب یارانه خود را به عنوان ضامن در اختیار بانک قرار بدهند.
علیزاده اضافه کرد: یک نوع دیگر تسهیلات دانشگاه پیام نور، تسهیلات یک ساله بانکی است که با ارائه یک ضامن اعم از کارمند یا آزاد قابل پرداخت به دانشجو است. این وام ۵۴ ماهه بوده و برای دریافت این نوع وام نیز ارائه یک ضامن اعم از کارمند یا آزاد قابل قبول است.
وی گفت: دانشگاه پیام نور توافقی با بانک‌ها داشت که بر اساس آن دانشجویان بدهکار بانک‌ها بتوانند با وام ۱۸ ماهه بدهی خود را به دانشگاه پرداخت کنند. همه تسهیلات با یک ضامن و پشتوانه یارانه قابل ارائه است. در این زمینه بنیاد علوی نیز به دانشجویان بی بضاعت و مناطق محروم دانشگاه تسهیلاتی را در حوزه پرداخت شهریه و بدهی ارائه می‌دهد.
معاون اداری و مالی و منابع انسانی دانشگاه پیام نور گفت: یکی دیگر از تسهیلات دانشگاه پیام نور، بنیاد حامیان دانشگاه پیام نور است که مجوز آن از وزارت کشور اخذ شده است. جلسه هیئت موسس آن به زودی تشکیل می‌شود. این بنیاد به منظور بورسیه تحصیلی دانشجویان بی بضاعت راه اندازی شده و به سبد تسهیلات دانشگاه پیام نور اضافه می‌شود.
علیزاده با تاکید بر اینکه امروزه دانشجویان این دانشگاه دیگر دغدغه پرداخت شهریه ندارند، گفت: با ارائه ۵ فقره تسهیلات در اشکال مختلف، دانشجویان می‌توانند شهریه خود را بدون نگرانی پرداخت کنند و حتی دانشجویان بدهکار نیز می‌توانند با کمک تسهیلات بانکی این بدهی را تسویه کنند.

تمامی حقوق برای دانشگاه پیام نور محفوظ می باشد .

www.pnu.ac.ir