رئیس دانشگاه پیام نور استان در دیدار با سرپرست روزنامه جام جم گلستان خبر داد: ارائه واحد درسی « آشنایی با زبان ترکمنی » در دانشگاه پیام نور استان گلستان

به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور، رضا حاج محمد شاطر، سرپرست روزنامه جام جم گلستان با حضور در دفتر دکتر نهضتی، رئیس دانشگاه پیام نور گلستان با وی دیدار و گفتگو کرد.

شاطر در این دیدار با اشاره به ظرفیت های موجود در رسانه های استان،  به جایگاه روزنامه جام جم دربین مطبوعات اشاره کرد و افزود روزنامه جام جم با توجه به رویکرد اعتدالی خود سعی دارد تا به پوشش خبری همه طیف های موجود بپردازد.

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه ها و مراکز آموزشی همواره سهم ویژه ای در اخبار و اطلاعات مندرج در مطبوعات داشته اند افزود: دانشگاه پیام نور استان گلستان نیز با توجه به گستردگی جغرافیایی و نیز تحت پوشش قرار دادن تعداد قابل توجهی از دانشجویان و اساتید در رشته های مختلف علمی ،  همواره مورد توجه رسانه ها قرار دارد.

دکتر سید بهروز نهضتی، رئیس دانشگاه پیام نور استان گلستان نیز در این دیدار  با اشاره به آمادگی دانشگاه پیام نور در ارائه  یافته های علمی و پژوهشی این دانشگاه در رسانه ها و مطبوعات، عنوان کرد: دانشگاه پیام نور در راستای اعتلای فرهنگ بومی استان اقدام به ارائه دو واحد درسی با عنوان « آشنایی با زبان ترکمنی »  نموده است.

وی یادآور شد، چندی پیش طبق پیشنهاد ایشان درسنامه‌ای نیز در موضوع آموزش زبان و ادبیّات ترکمنی به قلم هیات مؤلّفین و کارشناسان امر با همین عنوان  تألیف گردید که تابستان امسال چاپ و طی مراسمی در شهریور ماه در دانشگاه پیام نور مرکز گنبد رونمایی شد.

وی هدف از چاپ این کتاب را آشنایی بی واسطه  و بدون فیلتر مردم ترکمن با ادبیات خود از طریق رسم الخط پارسی دانست و افزود: شایسته این است که هموطنان ترکمن بدون استفاده از زبان لاتین بتوانند به مطالعه و بررسی زبان و ادبیات دیرین خویش بپردازند.

 نهضتی افزود: ادبیات مکتوب زبان ترکمنی همگی با رسم الخط پارسی بوده  اما در حال حاضر بدلایلی در ترکمنستان و ترکیه از رسم الخط لاتینی استفاده می کنند، این در حال حاضر یک معضل بسیار بزرگی برای مردم ترکمن بوده که حتی تحصیل کرده ها ی آنان هم نمی توانند اشعار مختومقلی فراغی و دیگر بزرگان این قوم را بخوانند.

شایان ذکر است در پایان این دیدار دکتر نهضتی یک جلد از این کتاب را به مهندس شاطر اهداء نمود.

 
امتیاز دهی
 
 

برای مشاهده آرشیو اخبار اینجا کلیک کنید