برگزیده ها

1402/10/4 دوشنبه
معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم در آیین نکوداشت هفته پژوهش در دانشگاه پیام نور:
دانشگاه پیام نور جایگاه بی بدیلی در آموزش عالی کشور دارد

.

به گزارش روابط عمومی دکتر صالحی معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم در آیین نکوداشت هفته پژوهش و تجلیل از پژوهشگران، فناوران و کارآفرینان برتر دانشگاه پیام نور در سازمان مرکزی با تاکید بر نقش مهم دانشگاه پیام نور در آموزش عالی اظهار داشت: دانشگاه پیام نور جایگاه بی بدیلی در آموزش عالی کشور دارد که هیچ دانشگاهی نمی تواند این جایگاه را بگیرد لذا در برخی از حوزه ها این دانشگاه مزیت مطلق دارد که می بایست در تبیین این مزیت ها بیش از پیش تلاش لازم صورت پذیرد.
معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم همچنین گفت: یکی از ماموریت های ما جهاد تبیین حوزه پژوهش در بین اقشار متفاوت جامعه می باشد به صورتی که در استان ها 300 تور دانش آموزی در بازدید از دانشگاه ها، موسسات و پارک های علم و فناوری برگزار شد.
دکتر صالحی درباره برگزاری نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی گفت: بیست و چهارمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار از ۲۰ آذر تا ۲۲ آذر ماه در مصلای امام خمینی(ره) برگزار و 2188 دستاورد دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی ارائه و مورد استقبال قرار گرفت.
وی در بخش دیگر سخنان خود افزود: رتبه علمی کشور بین سال های 1996 تا 2022 از 54 به رتبه 15 رسید.
معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم همچنین گفت:  رتبه علمی ایران در اسکوپوس در حال حاضر 15 و در نمایه نامه وب آو ساینس 17 می باشد.
معاون پژوهش و فناوری تصریح کرد: از 1996 تا 2022 بیش از 74 میلیون مقاله در اسکوپوس نمایه شد که مثلا رتبه ایران در رشته هایی مانند شیمی 14 بوده ولی در رشته هایی مانند علوم انسانی، اجتماعی و هنر نقطه ضعف هایی وجود دارد.
وی به اثربخشی حوزه های علوم انسانی، اجتماعی و هنر تاکید کرد و افزود: در علوم اجتماعی رتبه 33 در هنر و علوم انسانی رتبه 44 و در روانشناسی رتبه 31 در اسکوپوس هستیم که لازم می باشد به علت اثربخشی این رشته ها، دانشگاه ها بیش از این پیش به آنها توجه کنند.
دکتر صالحی بیان داشت: چون در حوزه های علوم انسانی و اجتماعی تحقیقات در حوزه های تاریخ، تمدن، سبک زندگی، باورها و اعتقادات می باشد باید به علت اثرگذاری جهانی، بیشتر مورد تاکید قرار گیرند.
لازم به ذکر است در این مراسم از پژوهشگران برتر مناطق ده گانه دانشگاه پیام نور به صورت حضوری و مجازی تقدیر به عمل آمد. 


 

 
امتیاز دهی