استان ها
1397/3/28 دوشنبه
برگزاری کرسی آزاد اندیشی با عنوان «خرید کالای ایرانی آری یا خیر؟»
کرسی آزاد اندیشی دانشجویی با عنوان «خرید کالای ایرانی آری یا خیر؟» در دانشگاه پیام نور مرکز وزوان برگزارشد

.

کرسی آزاد اندیشی با موضوع «خرید کالای ایرانی آری یا خیر؟» با داوری دکتر یوسفوند رئیس دانشگاه پیام نور مرکز وزوان و استقبال دانشجویان به همت بسیج دانشجویی شهید چمران در دانشگاه پیام نور مرکز وزوان برگزار شد. 

در ابتدای کرسی، رئیس دانشگاه پیام نور مرکز وزوان ، ضمن عرض خیر مقدم به حضار ،کرسی های آزاد اندیشی را باعث پویایی و رشد فکری دانشجویان دانست. دکتر یوسفوند علت نامگذاری کرسی را با این عنوان اهمیت نامگذاری سال با عنوان تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی دانست و به تحلیل موضوع پرداخت و اظهار داشت: حمایت از کالای ایرانی حمایت از تولید، اشتغال و پیشرفت کشور و جامعه است .

وی حمایت از تولیدکنندگان محصولات باکیفیت را بسیار مهم و حیانی دانست و افزود: باید مسئولین با زدودن موانع اداری و مالی و تشویق سرمایه گزاران و همچنین ترغیب مردم به خرید کالای ایرانی، کمک به رشد و بالندگی کشور کنند و بحران بیکاری را ریشه کن کنند.

در ادامه کرسی دانشجویان در دو گروه، موافق خرید کالای ایرانی و مخالف خرید کالای ایرانی به بیان دیدگاهها و نظرات خود پرداختند.

دانشجویان موافق ضمن تمجید از کیفیت برخی از کالاهای ایرانی، تاکید کردند : خرید کالای ایرانی عامل بهره­گیری از ابعاد اقتصادی و سیاسی کشور، رسیدن به توسعه پایدار ، رفع بیکاری و ایجاد اشتغال برای اقشار مختلف جامعه، ارتقاء کیفیت کالا، جذب نیروی انسانی کارآمد و مانع بیکاری جوانان می­گردد.

گروه مخالف با خرید کالای ایرانی، از نداشتن کیفیت بعضی از محصولات داخلی گلایه کردند و راه حل این مشکل را در نظارت و حمایت بیشتر مسئولین از تولید کنندگان و ایجاد رقابت بین محصولات تولیدی دانستند.

در پایانیوسفوند به عنوان کارشناس و داور به جمع بندی مباحث دو گروه پرداخت و علل لزوم خرید کالای داخلی را مورد بحث قرار داد و تاکید کرد: تولید ملی که با حمایت از نیروی کار و سرمایه ایرانی رقم ‌خورد گامی در جهت استقلال اقتصادی، فرهنگی و سیاسی ما و مقدمه‌ای خواهد بود بر ‌اشتغال‌زایی‌، کارآفرینی و افزایش بهره‌وری در تمامی عرصه‌ها و همچنین باعث بهبود وضعیت اجتماعی، زندگی مردم و همچنین کاهش نرخ تورم، اثرات مثبت در اقتصاد که منجر به رشد و ترقی کشورمان خواهد شد.

 

 

 


 
امتیاز دهی