استان ها
1396/8/29 دوشنبه
دکتر معصومی در بازدید از نمایشگاه فناوری ربع رشیدی تبریز؛
حرکت به سمت تکنولوژی های نوین و تبدیل علم به ثروت یک ضرورت است

.


دکتر معصومی در بازدید از نمایشگاه فناوری ربع رشیدی دانشگاه پیام نور را یک دانشگاه پیشرو و ماموریت گرا معرفی کرد.
دکتر معصومی رئیس دانشگاه پیام نور استان آذربایجان شرقی و دکتر شکری مدیر کارآفرینی و ارتباط با صنعت دانشگاه پیام نور کشور از پنجمین نمایشگاه فناوری ربع رشیدی تبریز بازدید کردند.
رئیس دانشگاه پیام نور استان با مهم و مثبت ارزیابی کردن برپایی چنین نمایشگاهی در راستای معرفی علوم روز دنیا و پیشرفت های مختلف به عموم مردم و دانشجویان، گفت : امروزه با نگاهی به کشورهای پیشرفته جهان شاهد این هستیم که از راه تکنولوژی و تولید فکر و تبدیل آن به ثروت، پیشرفت های چشمگیری در حوزه های علمی و اقتصادی و رفاه آن جوامع برداشته می شود.
وی با بیان پتانسیل های بالای علمی و خدادادی در زمینه ذخایر بسیار عظیم نفتی و گازی و معادن بسیار غنی در اقصی نقاط کشور، گفت : دیگر نمی توانیم با خام فروشی و امید بستن به وجود نفت و گاز در کشور ، آینده ای تضمین شده را برای خود و جوانان عزیزمان رقم بزنیم و باید با حرکت به سمت تکنولوژی های نوین و تولید علم و تبدیل آن به ثروت با وجود استعدادهای بی نظیر نهفته در وجود فرزندان این مرز و بوم ، خود را به قلل رفیع موفقیت رسانده و آینده کشور و جوانان آن را تضمین نماییم.
دکتر معصومی با اشاره به ایده ها و نوآوریهای موجود در این نمایشگاه و رشد چشمگیر آن نسبت به سال قبل، گفت : کشور ایران از نظر علم نانو حائز رتبه پنجم دنیاست و این نشانگر توانایی بالای ما در جهان هست و باید بتوانیم با برنامه ریزی درست و مناسب و ترسیم نقشه راه در راستای تحقق اهداف عالیه نظام و شعار اقتصاد مقاومتی گامهایی محکم و بلند برداریم .
رئیس دانشگاه پیام نور استان آذربایجان شرقی با حضور در غرفه دانشجویان دانشگاه پیام نور مراغه گفت: دانشگاه پیام نور به عنوان یک دانشگاه پیشرو و ماموریت گرا در حال تبدیل شدن به دانشگاه نسل سوم است و امیدواریم با همفکری و تلاش شبانه روزی مسئولین و همکاران شاهد پیشرفت چشمگیر این دانشگاه در زمینه های مختلف علمی و پژوهشی بوده و فارغ التحصیلانی کارآفرین و نوآور به جامعه تحویل دهیم.
دکتر شکری نیز با حضور در غرفه دانشگاه پیام نور و مشاهده کارهای صورت گرفته، گفت : دانشجویان پیام نور جزو با سوادترین دانشجویان کشور هستند و امیدواریم با تدبیر لازم در راستای هدایت این استعدادها به مراکز نوآوری دانشگاه پیام نور شاهد رشد و بالندگی بیش از پیش دانشگاه ، اعضای علمی ، کارکنان و دانشجویان در سطوح مختلف علمی ، فرهنگی ، اقتصادی و پژوهشی باشیم.
شایان ذکر است دانشجویان پیام نور مرکز مراغه موفق به ساخت اولین اپلیکیشن بازی برای نابینایان شده و در این نمایشگاه شرکت فعال داشتند.

 
امتیاز دهی