فناوری و پژوهش
1396/8/6 شنبه
مدیرکل دفتر کارآفرینی و ارتباط با صنعت دانشگاه خبر داد:
معرفی 9 تیم «اولین ماراتن تولید محتوای دیجیتال فرهنگی» به مرکز نوآوری و شتابدهی فرهنگی استان کردستان

.

مدیر کل دفتر کارآفرینی و ارتباط با صنعت دانشگاه با اشاره به برگزاری موفقیت آمیز اولین استارت آپ استانی تحت عنوان "ماراتن تولید محتوای دیجیتال فرهنگی" در استان کردستان ـ مرکز سنندج گفت: 9 تیم از تیم های شرکت کننده در اولین ماراتن تولید محتوای دیجیتال فرهنگی برای تجاری سازی محصولات به مرکز نوآوری و شتابدهی فرهنگی استان کردستان معرفی شدند.
دکتر علی اصغر شکری با عنوان اینکه این رویداد کارآفرینی از تاریخ سوم الی پنجم آبان در دانشگاه پیام نور مرکز سنندج برگزار شد، افزود: دراین رویداد تیمهای صاحب ایده (34 تیم) در گروههای سه الی پنج نفره در زمینه سرویس‌های دیجیتالی موسیقی، فیلم، انیمیشن و بازی‌های رایانه‌ای، گردشگری و صنایع دستی، سلامت و سبک زندگی، معارف دینی، فرهنگ و ادبیات کردی، فرهنگ‌سازی عمومی و حقوق شهروندی، شرکت کرده اند و با آموزشهایی که به وسیله منتورها در دو روز اول دیدند توانستند آثار دیجیتالی خودرا در قالب استاندارد مشخصی ارائه نمایند.
وی اذعان داشت: بعد از ارائه آثارشان به داوران، نهایتا پنج تیم برگزیده مشخص شدند. با ارزیابی به عمل آمده و با رای حداکثری داوران چهار تیم دیگر و در مجموع 9 تیم به مرکز نوآوری و شتابدهی فرهنگی استان کردستان برای تجاری‌سازی محصولات در جلسه اختتامیه در روز سوم معرفی شدند. این تیمها از خدمات آموزشی و مشاوره‌ای شرکت زیست بوم تولید محتوای دیجیتال در شتاب دهنده‌ فرهنگی استان کردستان مستقر در دانشگاه پیام نور که با حمایت اداره کل فناوری اطلاعات استان کردستان و دانشگاه پیام نور راه‌اندازی شده است بهره مند خواهند شد.
وی با عنوان اینکه اعتقاد ما بر این است که در آینده، کشورها و دولت¬هایی موفق هستند که در این حوزه¬ها سرمایه‌گذاری کرده باشند، تاکید کرد: یکی از سیاست¬های ما در حوزه کارآفرینی و ارتباط با صنعت در معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه فراهم نمودن زمینه¬ها و بسترهایی برای ظهور ایده¬های خلاق و کارآمد در بین جوانان، دانشجویان و دانش¬آموختگان از طریق برگزاری استارت¬آپ¬ها در سطح ملی و استانی است.
وی افزود: پس از برگزاری دوره و ماراتن بهترین تیم¬ها برای استقرار در مراکز نوآوری دانشگاه هدایت می¬شوند به طوری که با آموزش اولیه و پس از ورود به فرایند پیش شتابدهی و سپس شتابدهی در حداقل زمان منجر به تولید محصول و ارائه به بازار هدف شوند.
وی در خصوص ماراتن برگزار شده در استان کردستان توضیح داد: ماراتن تولید محتوای دیجیتال فرهنگی کردستان با حمایت دانشگاه پیام نور، دانشگاه کردستان، ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، اداره کل فناوری اطلاعات استان کردستان، پارک علم و فناوری استان کردستان و استانداری کردستان برگزار شد.
دکتر شکری در پایان از برگزاری رویداد تولید محتوای دیجیتال فرهنگی و اسلامی در استان یزد در آذرماه امسال به عنوان دومین استارت آپ استانی و چهارمین رویداد بزرگ کارآفرینی دانشگاه پیام نور در سال جاری خبر داد و اعلام کرد که علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام در این رویداد به درگاه www.idea.pnu.ac.ir مراجعه نمایند.

 
امتیاز دهی