اطلاعیه ها و رویدادها
چهارشنبه 5 مهر 1396 تقارن ماه محرم با هفته دفاع مقدس را گرامی میداریم


هفته دفاع مقدس در تقویم جمهوری اسلامی ایران به هفته آغازین جنگ ایران و عراق اطلاق می‌شود

 هفته دفاع مقدس از ۳۱ شهریور تا ۷ مهر ادامه دارد.

درباره علت نامگذاری هفته اول جنگ به عنوانهفته دفاع مقدس  وب‌ گاه ساجد (وب‌گاه رسمی هفته دفاع مقدس می‌گوید) :

هر چند شروع جنگ تلخ بود. اما این تلخی شیرینی را به این مردم هدیه داد که در حالت عادی برای رسیدن به آنها باید قرنها تلاش کرد.

هفته دفاع مقدس  یعنی زنده کردن و صیانت از ارزشهای نابی همچون اتحاد؛ برادری؛ ایمان و اعتقاد راسخ به خداوند تبارک وتعالی؛ وطن دوستی؛ راز ونیازهای خاضعانه در دل سنگرها

هفته دفاع مقدس یعنی بازخوانی و مرور خاطرات تلخ و شیرین دفاع ملتی که خواهان زندگی آبرومندانه بوده و از سوی دشمنان قسم خورده اش مورد هجمه همه جانبه قرار گرفته بود.

هفته دفاع مقدس یعنی در برابر هیچ قدرت و ابر قدرتی که به خاک پاک کشورت حمله کرده باشد؛ نباید هراس به دل راه داد و جز در برابر ذات اقدس الهی در مقابل هیچ  زورگویی که حتی به مجهزترین سلاحها مسلح است؛ خم به ابرو نیاورد.

هفته دفاع مقدس یعنی با داریت و دور اندیشی و همدلی؛ تهدیدهای فراروی کشورت را به فرصت تبدیل کنی و از اینکه تو هم  دراین میانه سهم داشته اید خوشحال و مسرور باشید.

هفته دفاع مقدس  یعنی در اوج مظلومیت ها  و بی کسی ها؛ یار هم شدن و در پرتو اتحاد توام با ایمان پیروزی های درخشان کسب کردن.

هفته دفاع مقدس  یعنی به هنگام مجروح و غرقه به خون شدن در میدان نبرد؛ خنده برلبت محو نگردد و در همان وضعیت هم به همسنگرانت روحیه ببخشی.

هفته دفاع مقدس  یعنی یادآوری خوبی ها. شاید برخی بپرسند مگر در جنگ که مظهر خون ریزی است خوبی هم وجود دارد؟ باید گفت هرجنگی مظهر ددمنشی و خون ریزی نیست. کسانی که در دفاع از دین؛ میهن؛ حیثیت ؛ ناموس و شرف خود و ملت خویش بر می خیزند؛ تجلی عینی و واقعی خوبی ها و زیبایی ها هستند.

هفته دفاع مقدس  یعنی: چو ایران نباشد  تن من مباد      بدین بوم  و بر زنده یک تن مباد

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر