متون عمومي

1394/4/15 دوشنبه

سامانه مدیریت کتابخانه دانشگاه پیام نور

پیشنهاد می گردد جهت آشنایی با امکانات سامانه مدیریت کتابخانه  واستفاده بهتراز آن توضیحات ذیل را به طورکامل مطالعه نمایید:

 سامانه مدیریت کتابخانه به آدرس http://lib.pnu.ac.ir حاوی اطلاعات کتابشناختی منابع موجود در کلیه کتابخانه های دانشگاه های پیام نور سراسر کشور است که با ورود نام کاربری (شماره دانشجویی یا شماره استادی) و رمز (شماره ملی) می توانید به خدمات آن دسترسی داشته باشید. در ذیل به بخشی از عمده ترین امکانات این سامانه اشاره می شود:

1. جستجو در منابع موجود در کتابخانه دانشگاه: (اعم از کتب فارسی، عربی، لاتین و پایان نامه ها) پرداخته و از وجود یا عدم وجود کتب مورد نظر اطلاع یافته و در صورت موجود بودن کتاب به کتابخانه دانشگاه جهت امانت گرفتن مراجعه نمایید

2. تمدید کتب امانت گرفته شده: کاربر بدون نیاز به مراجعه یا تماس تلفنی با کتابخانه قادر به تمدید منابعی است که از کتابخانه امانت گرفته است. برای این کار پس از ورود نام کاربری و رمز، در منوی «مدارک امانتی» عناوین کتبی را که از کتابخانه امانت گرفته اید، مشاهده می نمایید که می بایست آنها را تیک زده و با کلیک روی آیکن مربوط، کتاب خود را تمدید نمایید. قابل ذکر است تمدید فقط تا 2 بار امکانپذیر است.

3. رزرو کتاب: شاید برای شما پیش آمده باشد که هر بار که به کتابخانه مراجعه می کنید تا کتاب مورد نظر خود را به امانت بگیرید آن کتاب در امانت بوده لذا شما می توانید در این سامانه بعد از جستجوی کتاب مورد نظرتان با کلیلک روی گزینه «محلهای نگهداری» و سپس گزینه «رزرو» نام خود را به عنوان یکی از متقاضیان کتاب ذخیره کنید.

4. سفارش کتاب: هر ساله کتابخانه دانشگاه از نمایشگاه بین المللی کتاب تهران یا در طی سال اقدام به خرید کتاب می نماید شما کاربر عزیز می­توانید با ارائه مشخصات کتب پیشنهادی خود، از طریق این سامانه، کتابخانه دانشگاه را در غنی تر کردن منابع یاری کنید. بنابراین پس از ورود نام کاربری و رمز، از «منوی اصلی» گزینه «سفارشات» و درج مشخصات کتاب و ثبت نهایی، سفارش خود را به مدیریت سامانه ارسال نمایید.

موارد فوق تنها بخشی از امکانات این پایگاه می باشد برای آشنایی بیشتر با مراجعه به این سامانه و مطالعه «راهنما»ی آن اطلاعات بیشتری کسب می کنید.

http://lib.pnu.ac.ir «سامانه مدیریت کتابخانه »

بيشتر