فرهنگی
1401/8/22 یکشنبه
معاون فرهنگی،اجتماعی و دانشجویی دانشگاه پیام نور خبر داد:
رونمای از برنامه های هفته قرآن و عترت و پوستر و سایت بیست و ششمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه پیام نور
دکتر محمد تقی امینی  با رونمایی از پوستر و سایت بیست و ششمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه پیام نور گفت: مرحله کشوری این جشنواره اسفند ماه سال جاری به میزبانی دانشگاه پیام نور استان آذربایجان شرقی برگزار و ثبت نام در جشنواره مذکور از 22 آبان آغاز و 30 آبان ماه زمان آن پایان خواهد یافت.
به گزارش روابط عمومی، معاون فرهنگی،اجتماعی و دانشجویی دانشگاه پیام نور در پایان تصریح کرد:هفته قرآن و عترت دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور فرصت مناسبی برای تربیت و پرورش نسل متمسّک به قرآن کریم و مکتب حیات بخش اهل بیت (علیهم‌السلام) است و این رویداد قرآنی که هرساله از 18 تا 24 آبان ماه در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی سراسرکشور اجرا می‌شود توانسته است در طول حیات خود حرکت‌های قرآنی تأثیرگذاری در سطح دانشگاه‌های کشور رقم بزند.
معاون فرهنگی،اجتماعی و دانشجویی دانشگاه پیام نور هدف از برگزاری این جشنواره را  ترویج و نهادینه‌سازی باور و رفتار قرآنی در میان جامعه دانشگاهی کشور،شناسایی و جذب استعدادهای قرآنی، پرورش و شکوفا نمودن آن‌ها، مشارکت استادان، دانشجویان و کارکنان دانشگاه‌ها در فعالیت‌های قرآنی و ایجاد نشاط و امیدآفرینی قرآنی در فضای کلاسی و اداری دانشگاه‌ عنوان کرد.
دکتر امینی ضمن اشاره به نامگذاری  ایام هفته قرآن و عترت و اعلام برنامه های پیشنهادی به مراکز و واحدهای دانشگاه پیام نور ادامه داد: روز اول قرآن، انسان، زندگی ؛ برگزاری شورای فرهنگی با موضوع فعالیت های قرآنی ، غبارروبی و نوسازی قفسه‌های قرآن مساجد و نمازخانه‌های مراکز و واحدها، برپایی نمایشگاه‌ محصولات فرهنگی با محوریت سبک زندگی قرآنی،برپایی کرسی‌های تلاوت و انس با قرآن در نماز خانه دانشگاه، برگزاری نشست، کارگاه، گفتگوی دانشجویی پیرامون سبک زندگی قرآنی و برپایی میز مشاوره قرآنی به ویژه مشاوره طرح ملی حفظ قرآن دانشگاهیان.
 روز دوم قرآن، دانشگاه، شهادت ؛ دیدار فعالان قرآنی استادی، دانشجویی و کارمندی با خانواده معظم شهداء، حضور فعالان قرآنی دانشگاه‌ها در گلزارهای شهدای سراسر کشور، برگزاری برنامه شب خاطره با محوریت قرآن و عترت و رزمندگان انقلاب، برگزاری محفل قرائت دعای کمیل در نمازخانه و مسجد در مراکز دانشگاه و تجلیل از جانبازان و ایثارگران قرآنی استادی، دانشجویی و کارمندی.
روز سوم قرآن، دانشگاه، انقلاب ؛ برگزاری اردوی نیم روزه فعالان قرآنی درپارکهای علم وفناوری ومراکز علمی وصنعتی ،تجلیل از حافظان، قاریان و نخبگان قرآنی استادی، دانشجویی وکارمندی و برنامه ریزی جهت حضور فعالین قرآنی در نمازجمعه واجرای برنامه های قرآنی.
روز چهارم قرآن، دانشگاه، علم؛ برگزاری تشکیل جلسات هم اندیشی استادان با محوریت معارف قرآن و عترت،تبیین نقش والای مرحوم علامه طباطبایی (ره) در نشر معارف قرآنی، دیدار فعالین قرآنی با رؤسای دانشگاه‌ و پیگیری مطالبات و ارائه راهکار و برپایی مراسم ختم قرآن کریم با همکاری استادان، دانشجویان و کارکنان.
روز پنجم قرآن، دانشگاه، بصیرت؛ برگزاری نشست فعالان قرآنی با هیئت رئیسه و پیگیری مطالبات و بررسی برنامه تجلیل از پژوهشگران و محققان دانشگاهی حوزه انقلاب و بصیرت انقلابی و  اکران فیلم ها و مستندهای قرآنی جذاب در حوزه انقلاب و بصیرت انقلابی.
روز ششم قرآن، دانشگاه، جامعه؛ تجلیل از گروه های جهادی و فعالان دانشجویی، استادی و کارمندی دانشگاه، برپایی همایش‌های همدلی و کمک به نیازمندان توسط فعالان قرآنی، دیدار فعالان قرآنی از کتابخانه‌های عمومی وترویج فرهنگ کتابخوانی قرآنی و ارتباط با مراكز قرآنی و تبادل خدمات فرهنگی، نشریه و كالاهاي قرآنی.
روز هفتم قرآن، دانشگاه، تمدن ؛تبیین افق های تمدنی قرآن کریم در نمازهای جماعت، تبیین شاخص ها و ویژگی های دانشگاه تمدن ساز در مجامع استادی و دانشجویی، برگزاری ویژه برنامه های علمی و ترویجی در حوزه تمدن مهدوی و تجلیل از خادمان برنامه های سه شنبه های مهدوی و کانون های مهدویت.
 

تمامی حقوق برای دانشگاه پیام نور محفوظ می باشد .

www.pnu.ac.ir