اخبار و رويدادها
1397/12/14 سه‌شنبه
برگزاري همایش ملی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در اراک
همایش ملی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در اراک برگزار می‌شود

به گزارش روابط عمومی، نشست خبری همایش ملی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با محوریت آسیب های اجتماعی و تحکیم خانواده به همت دانشگاه پیام نور مرکز اراک در استانداری مرکزی برگزار شد.

علی اکبر ملکی راد رئیس دانشگاه پیام نور استان مرکزی در حاشیه  این نشست، با اشاره به اینکه همایش ملی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با محوریت تحکیم خانواده ۱۴ و ۱۵ اسفندماه در ساختمان امیرکبیر دانشگاه پیام نوراراک برگزار می‌شود گفت: در این همایش انجمن‌های مختلفی از جمله انجمن اجتماعی و انجمن نوروسایکولوژی ودیگر انجمن ها‌ی مختلفی حضور خواهند داشت.

ملکی راد افزود: درکنار این همایش ۷ کارگاه و ۲ تا پنل در حوزه‌های مختلف روانشناسی و روانشناختی و جامعه شناسی با حضور بزرگان این حوزه برای تعامل و ارائه کارگاه‌های مختلف به شرکت کنندگان برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: کارگاه‌ها و پنل‌ها با محوریت ایمنی و ملاقات جنسی کودک و سو گیری شناختی، رشد کودک و زوج در مانی و ازدواج سالم و پایدار است وکل کارگاه‌ها دو حُسن دارند یکی خود مدرسین هستند و دیگری اینکه کارگاه از سازمان نظام روانشناسی مدارک لازم را دارد.
رئیس دانشگاه پیام نور استان مرکزی با بیان اینکه از ۱۵۵ ثبت نام کننده در همایش۱۲۶ مقاله به دبیرخانه رسیده است ادامه داد: بعد از چند مرحله داوری در تهران ۹۰ مقاله پذیرفته شد که ۲۰ مقاله به صورت سخنرانی و ۷۰ مقالات به صورت پوستر ارائه میشود

وی با اشاره به اینکه استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، تهران و مرکزی به ترتیب بیشترین سهم را در ارسال مقالات دارند بیان کرد: فرصت ارائه مقالات تمام شده، ولی اگر مقاله‌ای تاثیرگذار باشد تا دقبل از کارگاه قابل پذیرش است.

ملکی راد اظهار کرد: موضوع مقالات در بخش آسیب‌های خانواده و روانشناختی تحکیم خانواده و بُعد اجتماعی تاثیر فضای اجتمای بر خانواده بیشتر است وبا ۳ مجله علمی توافق شده که مقالات برتر چاپ شود.

وی تصریح کرد: بررسی عوامل مختلف فردی، تببین نقش همسر، نگاه علمی حرفه‌ای به نقش زن در جامعه، علل پیدایش آسیب‌های اجتماعی، بستر سازی ایجاد خانواده با ثبات، تصمیم سازی و برنامه سازی براساس نتایج و تحقیقات، افزایش آگاهی و ثبات زندگی و بحث مهارت‌های زندگی و ارائه راهکار‌های اجتماعی تحکیم خانواده از منظر ائمه از اهداف همایش است.

رئیس دانشگاه پیام نور استان مرکزی اظهار کرد: کارگاه‌ها و پنل‌ها و ارئه مقالات بیشترین با مشارکت دانشجو یان برگزار و نمایشگاه عکس هم در حاشیه همایش برگزار می‌شود.

 در پایان این نشست از  کتاب سیمای سازمانهای مردم نهاد استان مرکزی  رونمایی شد.

تمامی حقوق برای دانشگاه پیام نور محفوظ می باشد .

www.pnu.ac.ir