استان ها
1398/4/20 پنجشنبه
در دانشگاه پیام نور مرکز آمل برگزار شد:
همایش کارآفرینی با موضوع شناسایی فرصت‌های کارآفرینانه- راه اندازی موفق کسب و کار

.

همایش جامع کارآفرینی با موضوع « شناسایی فرصت های کارآفرینانه-راه اندازی موفق کسب و کار »  با حضور دکتر قاسم پور رئیس دانشگاه پیام نور مرکز آمل، مهندس قلی زاده کارآفرین برتر کشوری، دکتر قلیپور مدیر کارآفرینی و ارتباط با صنعت دانشگاه پیام نور استان مازندران، دکتر آقاجانی عضو هیأت علمی گروه کسب و کار، و مدیران، اساتید، کارکنان و دانشجویان مرکز در سالن آمفی تئاتر  برگزار شد.

هدف این همایش، ایجاد یک محفل علمی کارا و نیز محیطی جهت تبادل تجارب علمی و ارائه آخرین یافته های علمی و پژوهشی اساتید، دانشگاهیان و محققان در حوزه کارآفرینی و محورهای آن بوده است.

در این همایش دکتر قاسم پور رئیس دانشگاه پیام نور مرکز آمل در سخنانی با بیان اینکه توسعه کشور در گرو کارآفرینی است، تصریح کرد: ایجاد کارآفرینی نیز به خلاقیت بستگی دارد، جوامع توسعه‌یافته این مرحله را طی کرده و به زیرساخت‌های اقتصادی در سیستم‌های آموزشی در مقاطع مختلف توجه خاصی داشتند و به محیط‌‌های آموزشی و به خصوص دانشگاهی نگاه عمیق‌تری در حوزه‌ی کارآفرینی دارند.

دکتر قاسم پور خاطرنشان کرد: یکی از نقش‌های کارآفرینی ایجاد شرایطی است که منجر به توسعه و پیشرفت کشور شود. وی اظهار داشت: هدایت ایده‌ها به سمت پیشرفت منجر به تولید اشتغال‌زایی و کارآفرینی که زمینه‌ساز توسعه متوازن همه‌جانبه است، خواهد شد.

در ادامه مهندس قلی زاده کارآفرین برتر کشوری درباره نحوه راه اندازی موفق کسب و کار، نحوه شراکت در کسب و ‌کار، سازماندهی کسب و کار، مراکز حامی طرح و میزان حمایت نهادهای مختلف از ایده‌ها و طرح‌های قابل اجرا در زمینه‌های گوناگون مطالبی بیان کرد.

کارآفرین برتر کشوری لزوم مخاطب‌‌سنجی و یافتن جامعه هدف و همچنین نیروی انسانی مستعد را یکی از مهمترین و اساسی‌‌ترین ارکان اجرایی‌کردن طرح‌ها و موفقیت در کسب و کار عنوان کرد. وی اظهار کرد: همکاری با افراد قابل‌اعتماد و متخصص در دراز مدت می‌تواند راه پیشرفت در کسب و کار را فراهم کند و افراد را از شکست و ناامیدی دور کند.

در ادامه دکتر قلی پور مدیر محترم پژوهش و کارآفرینی دانشگاه پیام نور استان مازندران و دکتر آقاجانی عضو محترم هیات علمی گروه کسب و کار دانشگاه پیام نور استان مازندران در این همایش در زمینه شناسایی فرصت های کارآفرینانه، مبانی کارآفرینی خلاقانه و فرآیند کسب و کار سخنرانی کردند.

این همایش که با استقبال دانشجویان و علاقه‌مندان به حوزه‌های کسب و کار و کارآفرینی روبرو شد با پرسش و پاسخ و بحث و تبادل نظر پایان یافت.


 
امتیاز دهی