اداری و مالی
1398/4/15 شنبه
رئیس دانشگاه پیام نور در نشست با مدیران اداری و مالی:
گام بزرگ دانشگاه پیام نور در تفویض اختیار به استانها/ پرداخت 160میلیارد تومان بدهی قبلی دانشگاه بار مضاعفی به سیستم وارد کرد

.

رئیس دانشگاه پیام نور با عنوان اینکه دانشگاه پیام نور یک دانشگاه متمرکز به تمام معنا بود، افزود: تفویض اختیار امور به استانها اقدام بزرگی است که در حال تحقق است و این مسئله موجب تسهیل در روند امور و استقلال مراکز دانشگاه پیام نور شده است.
به گزارش روابط عمومی، دکتر محمدرضا زمانی امروز در نشست مدیران اداری- مالی استانها، تفویض اختیار در بخش مالی را موفق تر از سایر بخش ها دانست و گفت: تمرکزی که در دانشگاه پیام نور بود این ذهنیت را اجرا می کرد که تمامی فعالیت ها باید در چارچوب اختصاص بودجه انجام شود، اما تفویض اختیار و ایجاد استقلال درمراکز موجب می شود که هر مرکز و واحد بر اساس درآمد خود هزینه کند.
وی منابع درآمدی دانشگاه پیام نور را شامل درآمد عمومی دولتی و شهریه عنوان کرد و افزود: این درآمدها از آنجا که به شرایط و وضعیت اقتصادی وابسته هستند، ناپایدار بوده و دانشگاه باید به دنبال کسب درآمدهای پایدار باشد.
رئیس دانشگاه پیام نور میزان درآمد غیرشهریه ای مراکز را در سال گذشته مطلوب ارزیابی کرد و اظهار داشت: تعهد مراکز در سال جاری برای کسب درآمد غیرشهریه ای نسبت به سال گذشته 5 برابر تعیین شده است که امید است با توجه به سرمایه عظیمی که دانشگاه در اختیار دارد، بتوانیم با حفظ شآنیت دانشگاه راه های مناسبی را برای کسب درآمد بیابیم.
وی به ساماندهی نیروهای انسانی در سال جاری اشاره کرد و افزود: ساماندهی نیروها در دستور کار قرار دارد و تبدیل وضعیت همکاران اداری با وضعیت قراردادی به پیمانی در کمیسیون اجتماعی به تصویب رسید و برای کسب آرای دو سوم نمایندگان در صحن علنی مطرح خواهد شد که به نتیجه رسیدن این طرح از مهم ترین برنامه های اولویت دار دانشگاه است.
دکتر زمانی تفویض اختیار و ساماندهی نیروها را عامل مهمی در چابک سازی سیستم دانست و گفت: با اقدامات مثبت حوزه اداری، مالی و عمرانی و حمایت و تدبیر همه همکاران، در سال گذشته توانستیم 160 میلیارد بدهی قبلی دانشگاه که فشار مضاعفی را به سیستم وارد کرد، پرداخت کنیم و امسال نیز با پیگیری امور و ایجاد منابع درآمدی پایدار برای پیشرفت و تعالی بیشتر گام برمی داریم.
 

 
امتیاز دهی