فرهنگی
1398/11/21 دوشنبه
معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه پیام نور خبر داد :
ریل گذاری جدید دانشگاه برای عرضه توانمندی های دانشجویان، دانش آموختگان و اساتید/ مراکز نوآوری صنایع خلاق به زودی عملیاتی می شود

.

دکتر محمدعلی کریمی با عنوان اینکه جشنواره دستاوردهای دانشگاه پیام نور هر ساله این فرصت را فراهم می کند که بخشی از توانمندی های این دانشگاه معرفی شود ، افزود: یکی از کارهای اساسی که حوزه معاونت پژوهشی و فناوری در دو سه سال اخیر در اولویت خود قرار داده، ریل گذاری لازم برای عرضه توانمندی ها و خلاقیت های دانشجویان ودانش آموختگان و اساتید بوده است.
به گزارش روابط عمومی، معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه پیام نور امروز دراختتامیه جشنواره دستاوردهای دانشگاه پیام نور افزود: انجمن های کارآفرینی که به همت معاونت فرهنگی در استانها شکل گرفته در کنار مجموعه پژوهش و فناوری اقدامات گسترده ای را انجام خواهد داد و با توجه به قرارداد همکاری با معاونت توسعه روستایی، اعتبارات قابل توجهی در این حوزه به  دانشجویانی که دارای ایده در حوزه کارآفرینی و اشتغال هستند اختصاص خواهد یافت.
وی از شکل گیری مراکز نوآوری صنایع خلاق خبر داد و گفت: با عملیاتی شدن این مراکز که به زودی با حضور معاونت ریاست جمهوری محقق خواهد شد، هر آنچه که برای شرکت های دانش بنیان اتفاق افتاده در حوزه هایتک، در حوزه خلاقیت نیز اتفاق خواهد افتاد و دانشجویان در تمامی رشته های فنی و مهندسی، علوم انسانی، هنر و علوم پایه از همه حمایت ها و تسهیلات برخوردار می شوند.
وی با عنوان اینکه محوریت این کار فقط دانشگاه پیام نور است،افزود: این حمایت فقط مختص دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه پیام نور نیست بلکه کل کشور را پوشش خواهد داد اما محوریت کار دانشگاه پیام نور است.
وی همچنین به امضای تفاهم نامه با بنیاد ملی توسعه فناوری های فرهنگی اشاره کرد و گفت: طبق این تفاهم نامه قرار است فناوری های نو در کنار حوزه فرهنگ قرار گیرد و محوریت این فعالیت هم در دانشگاه پیام نور خواهد بود .
دکتر کریمی اذعان داشت: این یک فرصت استثنایی است که با راه اندازی دفاتر و مراکز بنیاد در تمامی استانها، هر کس خلاقیتی در حوزه فرهنگی دارد می تواند آنجا عرضه کند و از حمایت های نه تنها داخلی و بلکه بین الملی در حوزه تجاری سازی برخوردار شود.
وی در پایان یادآور شد: دانشگاه پیام نور تمام هم و غمش این است که با سرعت به سمت دانشگاه های نسل سوم و چهارم حرکت کند .
 
 

 
امتیاز دهی