فرهنگی
1398/11/21 دوشنبه
به مناسبت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شد؛
مراسم بزرگداشت سالروز پیروزی انقلاب و گرامیداشت شهید سپهبد قاسم سلیمانی در دانشگاه پیام نور

.

مراسم بزرگداشت چهل و یکمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و گرامیداشت یاد شهید سپهبد قاسم سلیمانی امروز در سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی، معاون فرهنگی،اجتماعی و دانشجویی دانشگاه در این مراسم ضمن تبریک سالروز پیروزی انقلاب اسلامی گفت: گرامیداشت این ایام وظیفه سنگینی است که برعهده همه مردم به ویژه قشر فرهیخته دانشگاهی است.
دکتر محمدهادی امین ناجی با عنوان اینکه دانشگاهیان در طول ۴۰ سال عمر انقلاب همواره نجابت خود را ثابت کرده اند  و در تمامی فراز و نشیب ها همراه نظام و آرمان های انقلاب بوده اند،افزود: اکنون زمانی است که شاهد بحران های مختلف ملی و بین المللی هستیم و وظیفه ما دانشگاهیان پاسداشت این نجابت و همراهی با نظام در عین عدالتخواهی و دلبستگی به شعارهای آغازین انقلاب و همچنین اصرار بر تحقق آنهاست.
وی تصریح کرد: ملت ایران بارها ثابت کرده و در شرایط بحرانی امروز نیز ثابت خواهد کرد که با وحدت و  یکپارچگی از سختی های اقتصادی با تمام قدرت و تحت رهبری داهیانه مقام معظم رهبری عبور خواهد کرد و روسیاهی آن بر دشمنان خواهد ماند.
وی در پایان ضمن تبریک ایام پیروزی انقلاب، یاد شهدای انقلاب، دفاع مقدس، مدافعین حرم و شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش را گرامی داشت.
آیت الله رمضانی رئیس مجمع جهانی اهل بیت نیز در این مراسم گفت: امام (ره) ثابت کرد در دوران مدرنیته قدرت، توانمندی و کارآمدی برای اسلام وجود دارد که حاکمیتی را تعریف کند که در آن مردم هم حضور داشته باشند و جمهوری را به عنوان رکن تعریف کنند یعنی حاکمیتی که محتوای آن اسلام و قالب آن جمهوریت باشد.
وی به دستاوردهای ۴۰ ساله انقلاب اشاره کرد و افزود: کشور ما از بعد از انقلاب رشد چشمگیری در تمامی عرصه های آموزشی،پژوهشی، صنعتی، کشاورزی، علمی و فناوری هسته ای و فضایی داشته است.
وی بر لزوم توجه جدی به حوزه اخلاق و معنویت تاکید کرد و افزود: آنچه جامعه ما را برجسته می کند داشتن اخلاق و معنویت در کنار علم است.
وی به بیانات مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب اشاره کرد و گفت: اولین راهبرد مقام معظم رهبری در این بیانیه بحث علم و پیشرفت علمی است و علم در متن اخلاق، اندیشه و معنویت می تواند اعتلا و پیشرفت را به همراه داشته باشد.
آیت الله رمضانی به ذکر فضایل اخلاقی حاج قاسم سلیمانی پرداخت و افزود: حاج قاسم سلیمانی اهل توکل و توسل و جهاد بود و اخلاق و معنویت فکری این شهید بزرگواربرای همه مدیران می تواند الگو باشد.
وی تصریح کرد: دانشگاهیان و حوزویان در تبیین وحدت و هم افزایی و اخلاص وظیفه مهم و نقش موثری دارند.
حاج محمود خالقی وصی حاج قاسم سلیمانی نیز در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی به بیان ویژگیهای شخصیتی این شهید بزرگوار پرداخت و اظهار داشت: شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی انسانی وارسته، اهل قلم و مطالعه، گفت و گو و مذاکره علمی بود.
وی با عنوان اینکه این شهید بزرگوار نمونه ای از یک الگوی تمام عیار برای جوانان است، ابراز امیدواری کرد: با استفاده از نکاتی که در زندگی حاج قاسم سلیمانی است بتوانیم مسیر بهتری را برای خود و جوانان بسازیم.
 

 
امتیاز دهی