فرهنگی
1398/9/23 شنبه
با هدف فرهنگ سازی و تحقق رسالت اجتماعی محقق شد؛
امضای تفاهم نامه همکاری مشترک بین دانشگاه پیام نور و ستاد امر به معروف و نهی از منکر

.

تفاهم نامه همکاری مشترک بین دانشگاه پیام نور و ستاد امر به معروف و نهی از منکر امروز امضا شد.
به گزارش روابط عمومی، دکتر محمدرضا زمانی با تاکید بر هدف دانشگاه پیا نور مبنی بر تحقق رسالت اجتماعی گفت: دانشگاه پیام نور با توجه به گستره ملی در سراسر کشور و پوشش دهی 400 هزار دانشجو می تواند پیوند خوبی را بین مسائل مختلف و جامعه ایجاد کند و فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر را گسترش دهد.
رئیس دانشگاه پیام نور امروز در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری مشترک با ستاد امر به معروف و نهی از منکر افزود: دانشگاه پیام نور با برخورداری از زیرساخت های قوی الکترونیکی و 4 هزار عضو هیات علمی، می تواند بستر مناسبی را برای ستاد امر به معروف و نهی از منکر برای برگزاری دوره های آموزشی و مباحث تحقیقاتی و پژوهشی در حوزه اجتماعی فراهم کند.
وی با عنوان اینکه امر به معروف و نهی از منکر کار بسیار حساس و تخصصی است، تاکید کرد: گاهی یک تذکر بی مورد، نتیجه عکس می دهد در صورتی که برخورد مناسب تحول ایجاد می کند.
 
- قائم مقام دبیر و معاون اجتماعی و مطالبه گری ستاد امر به معروف و نهی از منکر:
دانشگاه پیام نور پرچمدار امر به معروف و نهی از منکر


قائم مقام دبیر و معاون اجتماعی و مطالبه گری ستاد امر به معروف و نهی از منکر نیز در این جلسه با عنوان اینکه دانشگاه پیام نور در بین دیگر دانشگاه ها، پرچمدار امر به معروف و نهی از منکر بوده است، به تبیین رویکرد جدید ستاد امر به معروف و نهی از منکر پرداخت و گفت: امر به معروف و نهی از منکر واژگانی است که امروزه تا حد زیادی فراموش شده و نیازمند پرداختن جدی به آن است.
حجت الاسلام والمسلمین میرزایی بیان کرد: تصور غلط این است که ستاد امر به معروف و نهی از منکر باید با همه منکرات برخورد کند در حالی که ما ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر هستیم یعنی باید در جامعه مردم را با وظایف خود آشنا کنیم تا خود به وظیفه امر به معروف و نهی از منکر بپردازند.
وی با عنوان اینکه دانشگاه خاستگاه پذیرش اعتراضات دانشجویی است،  افزود: در صورتی که اعتراضات به حق دانشجویان به درستی در دانشگاه ها حل و فصل شود، می توان این فرهنگ صحیح را به جامعه سرازیر کرد.
وی افزود: دانشگاه پیام نور این توان را دارد که در زمینه فرهنگسازی این مقوله دینی پیشگام باشد .
وی با عنوان اینکه سرفصل‌های تخصصی در امر به معروف و نهی از منکر در مسائل محیط زیست، حجاب و عفاف، آموزش و پرورش، مسئولین و غیره ایجاد خواهد شد، تصریح کرد: می توان با قرار دادن واحد اختیاری در دروس دانشجویان این سرفصل ها را در دروس دانشجویان گنجاند.
 
-معاون فرهنگی، اجتماعی، و دانشجویی دانشگاه پیام نور:
12 کانون امر به معروف و نهی از منکر در دانشگاه پیام نور سراسر کشور


دکتر محمد هادی امین ناجی معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه پیام نور نیز با تاکید بر لزوم ارتباط ستادهای امر به معروف و نهی از منکر در سراسر کشور به صورت یک شبکه افزود: ارتباط و همبستگی ستاد امر به معروف و نهی از منکر دردانشگاه های پیام نور سراسر کشور می تواند اثرگذاری اجتماعی و مجازی بیشتری داشته باشد.
وی با عنوان اینکه گستره بحث امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یک واجب دینی، محدود نیست، افزود: تمامی دانشگاه ها و دیگر دستگاه ها باید این موضوع را به صورت تخصصی مدنظر قرار دهند.
دکتر ناجی نظم و انضباط کاری در سطح دانشجویان، اساتید و کارکنان را مورد تاکید قرار داد و گفت: نظم و انضباط یکی از موارد مهمی است که دانشگاه پیام نور در اولویت قرار داده است تا به پشتوانه امر به معروف و نهی از منکر به این موضوع به درستی پرداخته شود.
وی با عنوان اینکه 12 کانون امر به معروف و نهی از منکر به طور مشخص در دانشگاه های پیام نور سراسر کشور فعال هستند، اظهار داشت: 68 کانون هم در حوزه عفاف و حجاب کار می کنند که باید تعداد کانون های امر به معروف را در سراسر کشور افزایش دهیم تا بتوانیم این واجب الهی که از شاخص های حکومت دینی است را متجلی کنیم..

 
امتیاز دهی