فرهنگی
1398/8/21 سه‌شنبه
با حضور رئیس دبیرخانه هیات حمایت از کرسی های نظریه پردازی؛
دبیرخانه کمیته دستگاهی کرسی های نظریه پردازی، نقد و مناظره دانشگاه پیام نور افتتاح شد

.

دبیرخانه کمیته دستگاهی کرسی های نظریه پردازی، نقد و مناظره دانشگاه پیام نور با هدف حمایت از گسترش کمی و کیفی برگزاری  کرسی ها در حوزه علوم انسانی و معارف دینی و مساعدت موثر به بسط دانش و شکل گیری جنبش ملی نقد و نظریه پردازی افتتاح شد.
به گزارش روابط عمومی، حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه قائم مقام رئیس و رئیس دبیرخانه هیات حمایت از کرسی های نظریه پردازی، نقد و مناظره در این مراسم گفت: جایگاه دانشگاه پیام نور با توجه به گستره کمی و کیفی و امکاناتی که از آن برخوردار است، یک جایگاه ملی است و این دانشگاه می تواند ضمن برگزاری کرسی های نظریه پردازی در کرسی های دیگر دانشگاه ها نیز مشارکت داشته باشد.
وی تدبیری مدیریتی را لازمه بحث نظریه پردازی دانست و افزود: نظریه پردازی مدیریت پذیر است اما رسیدن به نظریه مصوب نیز الزاما با فرایند مدیریتی تحقق نمی یابد.
وی با عنوان اینکه کمیته دستگاهی با هدف تمرکز زدایی تشکیل شده و نباید مانع برگزاری کرسی ها شد، تصریح کرد: کمیته دستگاهی قرار نیست داوری نظریه یا ایده را به عهده گیرد و صرفا درخصوص ممیزی نظریه به منظور دارا بودن شآن جلسه علمی اقدام خواهد کرد .
حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه افزود: دانشگاه پیام نور با دارا بودن 24 استاد تمام ، 162 دانشیار و 1987 استادیاراز بهترین جایگاه برای بهره مندی از اساتید در کرسی های نظریه پردازی برخوردار است و می توان از اساتیدی که مقالات آنها قابل ارجاع است در این زمینه بهره برد.
وی تصریح کرد: استادی که طی چندین سال تدریس داشته است، خود یک نظریه پرداز است و استادی که آمادگی بیشتری دارد می تواند در مسیر نظریه پردازی ایده و طرح پژوهشی ارائه دهد و در نهایت می توان از نظریه های مصوب در کرسی های نظریه پردازی در کتب درسی نیز استفاده کرد.
رئیس دبیرخانه هیات حمایت از کرسی های نظریه پردازی در پایان گفت: دانشگاه پیام نور همچنین می تواند از ظرفیت بسیج اساتید، تشکل های مختلف و انجمن های اسلامی دانشگاه نیز در بحث کرسی های نظریه پردازی استفاده کند و آنها نیز در بحث های علمی همراه شوند.
دکتر زمانی رئیس دانشگاه پیام نور نیز در این مراسم به ظرفیت های ویژه دانشگاه پیام نور اشاره کرد و گفت: دانشگاه پیام نور با توجه به زیرساخت های الکترونیکی این دانشگاه امکان برگزاری کرسی های نظریه پردازی را نه تنها در یک مرکز بلکه به صورت سراسری در کل کشور داراست و حتی این دانشگاه می تواند مجری برگزاری کرسی های نظریه پردازی دیگر دانشگاه ها باشد.
دکتر ناجی معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه نیز از راه اندازی سامانه ثبت ایده ها و نظریه های کل اعضای علمی کشور خبر داد و اظهار داشت: تاکنون 3 طرح کاملا ارزیابی شده ترویجی آماده شده و برای اجرای آنها باید برنامه ریزی شود. در حال حاضر بستر مناسبی فراهم شده و ظرف یک ماه آینده برنامه زمان بندی شده برای 4 ماه پایانی سال ارائه خواهد شد.
گفتنی است در این جلسه دبیرخانه کمیته دستگاهی کرسی های نظریه پردازی، نقد و مناظره دانشگاه پیام نور افتتاح و حکم ریاست کمیته دستگاهی به دکتر محمدرضا زمانی رئیس دانشگاه پیام نور اعطا شد.

 
امتیاز دهی