فناوری و پژوهش
1398/6/10 یکشنبه
با حضور معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد؛
نشست آموزشی سامانه تاپ (توانمندسازی تولید و توسعه اشتغال پایدار) در دانشگاه پیام نور

.

نشست آموزشی نحوه ثبت نام و بهره برداری از سامانه تاپ (توانمندسازی تولید و توسعه اشتغال پایدار) در سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور و به صورت ویدئوکنفرانس در مراکز استانی این دانشگاه برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی، دکتر کریمی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه پیام نور در این نشست راه اندازی این طرح را اتفاقی مبارک دانست که نقش بسیار موثری در رفع دغدغه جامعه دانشگاهی و صنعتی کشور ایفا می کند.
مهندس آقاکثیری رئیس مرکز صنایع پیشرفت دانش بنیان وزارت صمت نیز با عنوان اینکه متاسفانه تاکنون تعامل صنعت و دانشگاه آن طور که شایسته است صورت نگرفته گفت: باید بتوانیم ضمن بررسی نیازهای متقابل در صنعت و دانشگاه بسترهای این ارتباط را فراهم کنیم .
وی افزود: خوشبختانه روند تحولات در دانشگاه ها از آموزش محور به سمت پژوهش محور، کارآفرینی و ماموریت گرا در حال حرکت است و در بخش صنعتی نیز ما با 4 انقلاب صنعتی رو به رو بودیم که می توان با دستیابی به اشتراکات ، تعامل مثبت را برقرار کرد.
وی عناصر مهم طرح تاپ را شامل طرف تقاضا یعنی بنگاه های اقتصادی و طرف عرضه یعنی دانشگاه شامل؛ استاد، دانشجویان و فارغ التحصیلانی دانست که به سربازی می روند.
مهندس آقاکثیری مکانیزم موجود در این طرح را برد- برد عنوان کرد و گفت: در این طرح ارتقای بهره وری، رفع نیازهای فناورانه با هزینه کمتر از سوی بنگاه ها و اثربخشی دوره های پسا دکتری وفرصت مطالعاتی برای اساتید، اثربخشی دوران خدمت و کسب مهارت و توانمندی ورود به بازار کار برای فارغ التحصیلان سرباز و اثربخشی پایان نامه و کسب مهارت ورود به بازار کار برای دانشجویان درنظر گرفته شده است.
وی افزود: تاکنون یک هزار بنگاه اقتصادی ، 52 استاد و 60 دانشجو در سامانه تاپ به نشانی www.iranetop.ir ثبت نام کرده اند ودانشگاهیان پیام نور نیز می توانند از طریق این سامانه نسبت به ثبت نام اقدام کنند.
وی یادآور شد: در این سامانه مسائل مورد نیاز بنگاه ها در قالب یک پروژه عمومی در سامانه قرار می گیرد و دانشجویان می توانند این پروژه ها را به عنوان موضوعات پایان نامه و یا رساله خود انتخاب کنند.
 
 
 
 

 
امتیاز دهی