فناوری و پژوهش
1398/3/26 یکشنبه
دبیرکل شبکه دانشگاه های مجازی جهان اسلام خبر داد:
دانشگاه علم و صنعت به شبکه دانشگاه های مجازی جهان اسلام پیوست/ گسترش ارتباطات راهبردی بین دانشگاه ها در اولویت است

.

دکتر کریم نجفی برزگر از عضویت رئیس دانشگاه علم و صنعت به شورای راهبردی دانشگاه های شبکه مجازی جهان اسلام و رئیس قطب علم و صنعت این شبکه خبر داد و گفت: شبکه دانشگاه های مجازی جهان اسلام با هدف تبیین جایگاه جمهوری اسلامی ایران و توسعه دیپلماسی علمی و فرهنگی به دنبال توسعه تعاملات بین دانشگاهی در داخل و خارج است و هرچه ارتباط بین دانشگاه ها در داخل گسترده تر شود، بهتر می توانیم ظرفیت های کشور را در عرصه بین المللی نمایان کنیم.
به گزارش روابط عمومی، دبیرکل شبکه دانشگاه های مجازی جهان اسلام در مراسم امضای اساسنامه شبکه دانشگاه های مجازی جهان اسلام توسط رئیس دانشگاه علم و صنعت در خصوص شبکه دانشگاه های مجازی جهان اسلام اظهار داشت: این شبکه ذیل کمیته علمی و فناوری سازمان همکاری های اسلامی با هدف ایجاد و تقویت ارتباط علمی، پژوهشی و آموزشی دانشگاه های مجازی کشورهای اسلامی در جمهوری اسلامی ایران راه اندازی شد و با ایجاد این شبکه، تبادلات علمی، آموزشی و تحقیقاتی مراکز دانشگاهی کشورهای عضو به شیوه مجازی افزایش خواهد یافت و ضمن به اشتراک گذاشتن توانمندی های موجود، زمینه انجام پروژه های مشترک برای اعضا نیز فراهم می‌شود.
دکتر نجفی برزگر با اشاره به توانمندی ها و ظرفیت های ویژه دانشگاه پیام نور در زمینه آموزش مجازی گفت: دانشگاه پیام نور با سبقه ارزشمند در زمینه آموزش مجازی می تواند بهترین فرصت را برای دانشگاههای مجازی عضو این شبکه و همچنین دانشگاه های داخل کشور فراهم آورد.
  وی افزود: ارتباطات راهبردی بین دانشگاه ها و مراکز صنعتی، علمی و فرهنگی، عضو گیری هر چه بیشتر شبکه از طریق دانشگاه هایی که به این شبکه ملحق می شوند، عملیاتی سازی تفاهم نامه ها و ایجاد پژوهشکده مجازی دانش بنیان و ماموریت گرا از مهم ترین برنامه های شبکه دانشگاه های مجازی جهان اسلام است.
دکتر جبارعلی ذاکری رئیس دانشگاه علم و صنعت که به همراه دکتر شاه حسینی معاون بین الملل و دکتر صدر مدیرکل حوزه ریاست در این نشست حضور داشتند نیز در این مراسم، توسعه ارتباطات بین المللی را یکی از راهبردهای اصلی برنامه های اصلی این دانشگاه عنوان کرد و گفت: دانشگاه علم و صنعت با تشکیل معاونت بین المللی به دنبال تعامل گسترده و انعقاد تفاهم نامه همکاری علمی مشترک با سایر کشورهاست و در این زمینه نیز اقدامات بسیار موثری صورت گرفته است.
وی تعامل دانشگاه علم وصنعت را با کشورهای آلمان، استرالیا، فرانسه، چین ، روسیه، ژاپن را بسیار گسترده دانست و با تاکید بر ضرورت توسعه دیپلماسی علمی بین المللی اظهار داشت: کشور ما از ظرفیت های بسیار قوی در حوزه علمی برخوردار است و ما دارای دانشجویان بسیار توانمندی هستیم و باید به دنبال حفظ پویایی علمی باشیم.
وی همکاری با شبکه دانشگاه های مجازی جهان اسلام را نقطه عطفی برای گسترش این تعاملات علمی عنوان کرد .
دکتر ذاکری از شبکه دانشگاه های مجازی جهان اسلام خواست رشته گرایش هایی که در دانشگاه های مختلف وجود دارد را به علاقه مندان تحصیل بشناساند.
گفتنی است، رئیس دانشگاه علم و صنعت به نمایندگی از شبکه دانشگاه های مجازی جهان اسلام در روز علم کشور آلمان که در مهرماه برگزار می شود، شرکت خواهد کرد.

 
امتیاز دهی