اخبار
1398/6/27 چهارشنبه
با امضای تفاهم نامه ای؛
همکاری دانشگاه پیام نور و مرکز وکلای قوه قضائیه گسترش می یابد

.

تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه پیام نور و مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه با حضور ریاست دانشگاه پیام نور در مرکز وکلاء امضا شد.
 دکتر زمانی رئیس دانشگاه پیام نور در این نشست ضمن تأکید بر محتوا محور بودن دانشگاه پیام نور، اظهار داشت: دانشگاه پیام نور بزرگترین دانشگاه دولتی کشور است که بیش  از ۴ هزار هیات علمی در رشته های مختلف دارد و در رشته هایی مانند حقوق و روانشناسی در برخی مراکز برند می باشد.
وی با بیان اینکه حدود ۶۰ درصد رشته های دانشگاه پیام نور در حوزه های علوم انسانی می باشند، تصریح کرد: ما بیش از ۵۰۰ مرکز و واحد و ۴۰ نمایندگی خارجی داریم که بیش از ۴۳۰ هزار دانشجو در سراسر کشور در این مرکز و واحد ها در حال تحصیل می باشند.
دکتر زمانی درباره برنامه دانشگاه پیام نور در زمینه آزمون های آنلاین و الکترونیکی گفت: دانشگاه در پایان هر ترم ۳ میلیون آزمون برگزار می کند که آزمون های آنلاین از حدود ۷ درصد به ۲۳ درصد در ترم قبل رسید و در تابستان امسال بالای ۴۰ درصد رسید و با اینکار درصدد حذف کاغذ از آزمون ها می باشیم.
وی ادامه داد: با توجه به پتانسیل ها و ظرفیت های دانشگاه از سال قبل در زمینه رسالت اجتماعی ما فعال شدیم و توانمندی های دانشگاه را درجاهایی که جامعه نیاز داشته باشد ارائه می دهیم.
وی در پایان درباره تفاهم نامه با مرکز وکلا گفت: ما در بحث آموزش ضمن خدمت، دوره های کوتاه مدت، آموزش و آزمون می توانیم با توجه به پتانسیل های دانشگاه که در سراسر کشور می باشد همکاری های خوبی را انجام دهیم و علاوه بر این با توجه به متخصص بودن مرکز وکلا در زمینه خود می توانیم از ایده های نیروهای کاربلد مرکز وکلا در حیطه آموزشی نهایت استفاده را ببریم.
دکتر بهادری جهرمی رئیس مرکز وکلا کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه در این نشست ضمن تأکید بر منابع با کیفیت دانشگاه پیام نور در زمینه آموزشی گفت: دانشگاه پیام نور سطح علمی بالایی به نسبت سایر دانشگاه ها دارد و نسبت به برخی از دانشگاه ها به دنبال درآمدزایی از طریق شهریه نیست چون شهریه این دانشگاه از همه دانشگاه های کشور کمتر می باشد.
وی درباره مرکز وکلا قوه قضائیه گفت: مرکز ما یک نهاد ملی است که ۲۳ هزار وکیل و ۲ هزار کارآموز در حال حاضر در سراسر کشور دارد و همچنین ۱۳ هزار کارشناس رسمی در ۷۵ رشته دانشگاهی داریم که درصد هستیم این رشته ها را به ۸۵ برسانیم.
رئیس مرکز وکلا گفت: ما برای انجام برخی کارها به همکاری با دانشگاه هایی مانند دانشگاه پیام نور نیاز داریم چون دو طرف در سطح ملی مخاطب دارند و همچنین مخاطب پیام نور و مرکز ما جامعه علمی و نخبگان کشور می باشد.
وی در پایان گفت: دانشگاه پیام نور در زمینه آموزشی و آزمون پیشرو می باشد لذا ما درصدد هستیم که از این ظرفیت دانشگاه نهایت استفاده را ببریم.

 
امتیاز دهی