برگزیده ها
1398/7/16 سه‌شنبهقابل توجه متقاضیان تحصیل در دانشگاه پیام نور؛
نحوه ثبت نام ، شرایط و مزایای تحصیل در دانشگاه پیام نور
دانشگاه پیام نور به عنوان بزرگترین دانشگاه دولتی کشور از مزایای بسیاری برخوردار است و بهترین امکانات تحصیل را با کمترین هزینه برای دانشجویان فراهم می کند.

.

- ثبت نام با مراجعه به مراکز و واحدها در سراسر کشور انجام می شود

 ثبت نام در رشته های بر اساس سوابق تحصیلی (بدون کنکور ) دانشگاه پیام نور از طریق مراکز و واحدهای دانشگاه پیام نور در سراسر کشور انجام می شود و داوطلبان می توانند با مراجعه حضوری نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.
  
- تحصیل همزمان در دو رشته و اختیاری بودن شهر محل برگزاری امتحانات پایان ترم

 تحصیل همزمان در دو رشته، پایین ترین شهریه دانشگاهی، اختیاری بودن حضور در کلاس های درس، اعطای وام یک و 4 دهم درصد برای کل شهریه تحصیلی، شرایط ویژه برای کارمندان، شاغلین و بانوان خانه دار، سهولت در تغییر رشته و مهمانی در شهر مورد نظر دانشجو، تعیین شهر محل برگزاری امتحانات پایان ترم به انتخاب دانشجو و برگزاری کلاس های درس به صورت حضوری، نیمه حضوری و الکترونیکی (ترکیبی) از مهم ترین مزایای این دانشگاه است.

- شهریه دانشجویان دانشگاه پیام نور را بانک ها پرداخت می کنند

 شهریه ثابت مقطع کارشناسی حدود 210 هزار تومان، کارشناسی ارشد حدود یک میلیون و 200 هزار تومان و دکتری حدود 2 میلیون و 500 هزار تومان است و همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید وام شهریه تا سقف 20 میلیون تومان به کلیه دانشجویان (حتی دانشجویان بدهکار) این دانشگاه در داخل و خارج از کشور در تمامی مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری اختصاص می یابد.
ميزان تسهيلات دوره كارشناسي يك ميليون تومان براي ١٠ ترم با اقساط ٦٠ ماهه و با كارمزد یک و چهاردهم درصدي براي هر ترم است.
تسهيلات دوره كارشناسي ارشد ٢ ميليون و ٨٠٠ هزار تومان با بازپرداخت ٣٠ ماهه و براي ٥ ترم است.
تسهيلات دوره دكتري تخصصي ٧ ميليون و ٥٠٠ هزار تومان و بازپرداخت اين تسهيلات نيز ٥٤ ماهه و براي ٩ ترم است.

- شرایط ویژه دانشگاه برای شاغلین و بانوان خانه دار

 سهم بالایی از آزمون ها و کلاس های درس در دانشگاه پیام نور به صورت الکترونیکی ارائه می شود. شیوه آموزشی دانشگاه پیام نور به دانشجویان این امکان را می دهد که حتی بدون حضور در کلاس درس بتوانند به تحصیل ادامه دهند و دانشجو خود انتخاب می کند که از کدام شیوه حضوری، نیمه حضوری و یا الکترونیکی برای تحصیل خوداستفاده کند.
  
- اعطای تسهیلات اشتغالزایی به مهارت آموزان دانشگاه پیام نور

 دوره های مهارتی دانشگاه پیام نور در حال حاضر در 7 مركز این دانشگاه در استان هاي مختلف به صورت آزمايشي، به دانشجويان و فارغ التحصيلان ارائه مي شود و اين افراد پس از دريافت گواهي دوره آموزشي تحت پوشش تسهيلات اشتغال پايدار روستايي و عشايري تا سقف 100 میلیون تومان از سوي معاونت توسعه روستايي و مناطق محروم قرار خواهند گرفت.
این دوره های مهارتی در دانشگاه پیام نور استان خراسان رضوی در حوزه سنگ های تزئینی، دانشگاه پیام نور فارس با محوریت مرکز جهرم صنایع تبدیلی و بسته بندی خرما، دانشگاه پیام نور همدان در حوزه صنایع دستی و چوب، دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان در حوزه بوم گردی، دانشگاه پیام نور استان مرکزی در حوزه پوشاک ، دانشگاه پیام نور کرمان در حوزه فرش، گلیم و پته و دانشگاه پیام نور لرستان (خرم آباد) در حوزه گیاهان دارویی و کشت های گلخانه ای برگزار می شود.


 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر