اخبار و رويدادها
1398/11/16 چهارشنبه
رئیس صندوق رفاه دانشجویان در نشست معاونان دانشجویی دانشگاه‌ها مطرح کرد:
اهم رویکردهای مهم صندوق رفاه دانشجویان؛ تاکید بر عدالت، قانون‌مداری و توجه به نیازهای رفاهی

.

.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان در شصت و پنجمین نشست معاونان دانشجویی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور که امروز چهارشنبه در دانشگاه پیام نور برگزار شد، اهم رویکردهای صندوق رفاه را تاکید بر عدالت، قانو‌ن‌مداری، تامین منابع مالی و توجه به نیازهای رفاهی دانست.
اهم رویکردهای مهم صندوق رفاه دانشجویان؛ تاکید بر عدالت، قانون‌مداری و توجه به نیازهای رفاهی
به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، دکتر مطیعی در این نشست با نگاهی به عملکرد صندوق در سال ۹۸ گفت: در بررسی وضعیت اعتبارات عمومی و تخصیص ۹ ماهه اول امسال، درآمدهای اختصاصی، وضعیت واریز اجاره بهای خوابگاه‌ها، کمک به تعمیر و ارتقای سراهای دانشجویی، وضعیت غذاخوری‌های مکمل و وام‌های دانشجویی از اهم رویکردهای صندوق رفاه دانشجویان در سال‌جاری به شمار می‌رود.
وی افزود: در مقایسه درآمد اختصاصی ۱۰ ماهه سال‌های ۹۷ و ۹۸ می‌توان گفت که مبلغ وصول شده در سال قبل ۳۱۴ میلیارد تومان بوده که در سال جاری به ۳۲۲ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.
رئیس صندوق رفاه دانشجویان در ادامه گفت: اهتمام بیشتر دانشگاه‌ها به تحقق حداکثری اجاره‌بهای خوابگاه، همکاری در زمینه راه‌اندازی سامانه جامع خوابگاهی، بازپرداخت به موقع ودیعه مسکن مجردی، ثبت دقیق آمار و اطلاعات خوابگاه‌ها و حذف حساب واسط از انتظارات صندوق رفاه دانشجویان از دانشگاه‌ها در زمینه واریز اجاره بهای خوابگاه‌ها می‌باشد.
وی به شاخص‌های مورد نظر صندوق در کمک برای تعمیر و تجهیز سراهای دانشجویی اشاره کرد و افزود: آمار دانشجویان در حال تحصیل در هر دانشگاه، آمار دانشجویان ساکن در سراهای دانشجویی، تعداد سراهای ملکی ثبت شده در سامانه صندوق رفاه و ظرفیت اسمی ثبت شده توسط دانشگاه‌ها در سامانه صندوق از شاخص‌های مهم مورد نظر صندوق رفاه دانشجویان به شمار می آید.
رئیس صندوق رفاه دانشجویان به سایر اقدامات در بخش سراهای دانشجویی اشاره کرد و افزود: بازنگری دستورالعمل سراهای دانشجویی غیردولتی و اصلاح و تکمیل سند خوابگاه مطلوب به منظور ارائه به شورای انقلاب فرهنگی از سایر اقدامات این صندوق محسوب می‌شود.
دکتر مطیعی در مورد غذاخوری‌های مکمل در دانشگاه‌های مناطق ده گانه گفت: از تعداد ۱۲۵ دانشگاه، ۵۲ دانشگاه دارای غذا خوری مکمل و ۷۳ دانشگاه فاقد غذا خوری‌های مکمل هستند.
وی در مورد نوع وام‌های پرداخت شده افزود: تسهیلات اعطایی از منابع صندوق در نیمسال اول سال گذشته ۱۴۳ مورد و در سال جاری ۱۴۲ مورد بوده و تسهیلات اعطایی از منابع بانک‌ها در سال گذشته ۶۶ مورد و در سال جاری ۴۷ مورد بوده است.
دکتر مطیعی به اهم برنامه‌های صندوق رفاه دانشجویان در سال ۱۳۹۹ تاکید کرد و گفت: اجرای طرح تجمیع وام ها، بازنگری روش‌های کمک به تعمیر خوابگاه‌های دانشجویی، یکپارچه‌سازی سامانه‌های الکترونیکی خدمات رفاهی دانشجویی، زمینه‌سازی اجرای طرح بهره‌مندی از ظرفیت خیرین و تدوین سند آمایش خدمات رفاهی دانشجویی از مهم‌ترین برنامه‌های صندوق رفاه دانشجویان در سال آینده است.

 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر