چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403  

1394/3/12 سه‌شنبه بازدید دانشجویان پیام نور نجف آباد از کارخانه پیشرو دیزل

شرکت پیشرو دیزل اولین شرکت در ایران است که موفق به ساخت اتوبوس های فرودگاهی شده است .

    در راستای تحقق اهداف کلان دانشگاه پیام نور با حمایت رئیس دانشگاه پیام نور نجف آباد این مرکز به عنوان دانشگاهی پیشرو در گذر از دانشگاه نسل اول و دوم به سمت دانشگاه فناوری و کار آفرینی، در حوزه مدیریت کارآفرینی وارتباط با صنعت برای اولین بار از یکی از کارخانه های مهم و موفق کشوری به نام پیشرو دیزل آسیا واقع در شهر نجف آباد که افتخار تلاش در بومی سازی سبد کلیه خودروهای جمعی نظیر اتوبوس های فرودگاهی ، BRT، ون ، مینی بوس و ...را دارد بازدید کردند . شرکت پیشرودیزل آسیا (پیشرو یدک ) فعالیت خود را از سال 1357 تحت عنوان تولید قطعات خودرو ، قالب سازی و اتاق سازی شروع کرده و دارای 400 نفر پرسنل شامل مهندس ، تکنسین فنی ، کارشناس و کارگر ماهر می باشد.

     در این بازدید با توضیح کارشناسان، دانشجویان با مراحل طراحی و ساخت انواع اتوبوس آشنا شدند. به گفته کارشناسان این گروه صنعتی برای تولید یک دستگاه اتوبوس به 1700 تا 1800 قطعه نیاز است که پس از تولید به قسمت اتاق سازی وارد می شود که اسکلت اصلی اتـوبـوس در این قسمت قـرار دارد و قعطعات تولیدی در این مرحله فیکس شده جوش داده می شوند و اسکلت اصلی تولید و برای رنگ پاشی آماده می شود . به خاطر اهمیت بالایی که رنگ خورو در این صنعت دارد نیازمند این است که رنگ ها ی مرغوب و با کیفیت استفاده شود و به همین منظـور کارخـانه پیشرو دیـزل مجهز به آزمایشگاه مخصوص تست رنگ است که رنگ ها را با استانداردهای روز دنیا مقایسه می کنند در این قسمت 40 تست مختلف از رنگها صورت می پذیرد  و سپس مرغوب ترین آنها را مورد استفاده قرار می دهند. لازم به ذکر است شرکت پیشرو دیزل اولین شرکت در ایران است که موفق به ساخت اتوبوس های فرودگاهی شده است .

مرتضوی مدیر عامل کارخانه پیشرو دیزل آسیا در پایان این بازدید در نشستی صمیمی با رئیس دانشگاه پیام نور نجف آباد خواستار تعامل بیشتر دانشگاه و صنعت شد و ضمن اعلام به کار گیری 400 نیرو در آینده خواستار استفاده از دانشجویان حسابداری صنعتی و کامپیوتر در پیشبرد بهتر امور این صنعت در نجف آباد گردید.

 
امتیاز دهی