فرماندهی
1396/11/2 دوشنبه

فرمانده بسیج کارکنان دانشگاه پیام نور: روشنگری و بصیرت افزایی در مورد انتخابات از وظایف بسیجیان است

فرمانده بسیج کارکنان دانشگاه پیام نور با اشاره به انتخابات مجلس و شورای خبرگان گفت: روشنگری و بصیرت افزایی در موضوع انتخابات و زمینه سازی حضور پرشور مردم برای شرکت در انتخابات از وظایف بسیج کارکنان است.
سرگرد لک زایی در نشست فرماندهان پایگاه ها و اعضای شورای فرماندهی حوزه بسیج کارکنان دانشگاه پیام نور ضمن ابراز خرسندی از روند فعالیت ها و برنامه های بسیج در سطح دانشگاه اظهار داشت: اشراف و تسلط بر برنامه های ابلاغی حوزه های مختلف از اهمیت بالایی برخوردار است و انتظار می رود ، معاونت های حوزه بسیج، برنامه های پیشنهادی حوزه خود را جهت پیشبرد اهداف و ماموریت های بسیج کارکنان تهیه و ارائه نمایند.
وی همچنین با اشاره به فرا رسیدن دهه مبارک فجر یکی از ماموریت های بسیج کارکنان را بزرگداشت این دهه مبارک اعلام کرد و گفت: برگزاری هر چه با شکوه تر این دهه مبارک در اولویت قرار دارد و امید است با همکاری و همفکری فرماندهان پایگاه ها ، شورای فرماندهی حوزه بسیج کارکنان و کمیته مناسبتهای دانشگاه، بتوانیم برنامه های متنوعی را از قبیل؛ دوره های آموزشی کمک های اولیه( هلال احمر)، کارگاه آموزشی سبک زندگی و خانواده، نمایش تئاتر دانشجویی، پخش فیلم سینمایی با موضوعیت انقلاب اسلامی، فراخوان کارکنان بسیجی، مسابقه عکس 22 بهمن( راهپیمایی)، مسابقه کتابخوانی انقلاب از نگاه قرآن و عترت، ارسال پیامک هر روز در دهه مبارک فجر، برپایی غرفه 22 بهمن در خیابان انقلاب، برپایی ایستگاه صلواتی در جایگاه جلوس در بهشت زهرا در روز 12 بهمن ماه، نشست های تخصصی بصیرت افزایی، ایستگاه پذیرایی و پخش سرود انقلاب در دانشگاه و ... برگزار نماییم.
سرگرد لک زایی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نقش معنوی اردوهای راهیان نور اظهار داشت: با توجه به استقبال چشمگیر همکاران و اساتید برای حضور در این اردوها لازم است برنامه ریزی بهتر و دقیق تری انجام گیرد و امکانات لازم برای پذیرش همه همکارانی که علاقمند به شرکت در این اردو هستند فراهم گردد.
 

رده های تابعه
1396/7/22 شنبه
شاهد و ایثارگر
شهادت فنا شدن انسان برای نیل به سرچشمه نور و نزدیک شدن به هستی مطلق است. شهادت عشق به وصال محبوب و معشوق در زیباترین شکل است. شهادت مرگی از راه کشته شدن است، که شهید آگاهانه و بخاطر هدف مقدس و به تعبیر قرآن ((فی سبیل الله))انتخاب می کند. یعنی شهید در راهی کشته می شود که هر دو ارزش آگاهانه و فی سبیل الله را داراست و چنین مرگی است که به تعبیر پیامبر((ص)) شریفترین و بالاترین نوع مردن است (اَشرُفُ المُوًتِ قَتْلُ الشَّهادَهِ)و علی(ع) آن را گرامی ترین نوع مردن می داند.(اَکْرُمُالمُوًتِ اَلْقُتْلُ)
شهید در لغت به معنی ((گواه)) است و در اصطلاح به کسی گویند که در مجرای شهادت قرار گرفته و در راه خدا کشته می شود.
شهادت نوعی از مرگ نیست بلکه صفتی از ((حیات معقول)) است. زیرا حیات معمولی که متاسفانه اکثریت انسانها را اداره می کند، همواره خود و ادامه بی پایان خود را می خواهد، لیکن در حیات معقول فرد آن زندگی پاک از آلودگی ها که خود را در یک مجموعه بزرگی به نام جهان هستی در مسیر تکاملی می بیند که پایانش منطقه جاذبه الهی است. لذا شهید همواره زنده است و حیات و ممات او همواره صفتی است برای حیات طیبه و به مصداق آیه شریفه قرآن که می فرماید:
و لا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتاً بل احیاءُ عند ربهم یرزقون
(169 آ ل عمران)
ارتباط با ما
1396/11/2 دوشنبه

تهران، مینی سیتی، بلوار ارتش، اول شهرک نفت، خیابان نخل، سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور، بسیج کارکنان دانشگاه پیام نور

 
برگزیده ها
اردوها
نشست ها
بیانیه ها
اخبار
بيشتر
منشور بسیج کارکنان
1397/12/12 یکشنبه

تشکیل بسیج در نظام جمهوری اسلامی ایران یقینا از برکات و الطاف جلیه خداوند تعالی بود .

  امام خمینی (ره)

بحول و قوه الهی ، در راستای تحقق فرمان تاریخی امام راحل مبنی بر تشکیل بسیج مستضعفین و تصویب وظایف و ماموریتهای نیروی مقاومت بسیج به فرمان رهبر معظم انقلاب فرمانده کل قوا  در 19 ماده و 5 تبصره ، مورخ 5/9/69 به ستاد فرماندهی کل قوا برای اجراء در سراسر کشور و گسترش آن از طریق سلسله مراتب تشکیلاتی تا عمق جامعه ( مساجد ،مدارس ،ادارات و...) ابلاغ شد تا شاهد شکوفائی ،رشد، بالندگی و نیل به اهداف و آرمانهای بلند الهی اسلامی باشیم .

و در شرایط کنونی وظیفه بسیج را چنین ترسیم می نمایند :

دفاع از جمهوری اسلامی ، اولین ، مقدسترین و واجب ترین وظیفه بسیج است.

بسیج این نهضت عظیم خداوندی و یادگار بی بدیل بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران ، کانون جوشان و مناسب ترین بستر برای حضور و مشارکت آحاد مردم در دفاع همه جانبه از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن است .

بسیج که هدایت گر و توسعه دهنده فرهنگ و تفکر بسیجی در سراسر میهن اسلامی و مروج الهام بخش آن در جهان اسلام می باشند دارای هدف راهبردی و رسالت عظیم بشرح ذیل است .

کسب آن اعتبار عظیم و تحقق این تکلیف الهی و بزرگ ، مسئولیت حفظ و تحکیم ارزشهای اسلامی و اعتلای تفکر بسیجی را بر دوش یکایک رهپویان سنگینی می کند که مشتمل بر موارد ذیل است:

رسالت عظیم بسیج :

1-   تشکیل ارتش ده ها میلیونی و دفاع همه جانبه از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن

2-   ترویج فرهنگ بسیجی ، تقویت و پاسداری از هویت دینی و ملی

3-   کمک به حفظ وحدت و انسجام ملی و هدایت افکار عمومی در راستای اهداف عالیه نظام

4-   تربیت و معرفی الگوهای علوی و فاطمی با قدرت اثر گذاری مثبت بر فرهنگ عمومی کشور

5-   کمک به افزایش کارآمدی نظام و تقویت و تثبیت آن

6-   مشارکت در سازندگی و توسعه مادی و معنوی کشور

نیروی مقاومت بسیج برای انجام رسالت عظیم خود پیروی از مقام معظم رهبری را بعنوان ولی فقیه و فرمانده معظم کل قوا برخود فرض دانسته و در مقابل معظم له این نیرو پاسخگو می باشد.

میثاق نامه
1397/12/12 یکشنبه

بسمه تعالی

من المؤمنین رجال صدقوا ما عاهدوا الله علیه فمنهم من قضی نحبه و منهم من ینتظر و ما بدلوا تبدیلا

ای خدای کریم ترا سپاس، که مرا از ظلمت ها رهانیدی و براه مستقیم هدایتم فرمودی تاازمیان تمام مکاتب ، مکتب شهیدان و شاهدانی را برگز ینم که پیروانش برگلدسته های رفیع آن، اذان شهادت و رشادت سرداده اند و معراج پاک اندیشه اسلامی را هدف گیرم ، که رهروانش، نشان در گمنامی و بی نشانی گرفته اند و نام خود رادردفترتشکلی ثبت کنم که همه مجاهدان، از اولین تا آخرین، آنرا امضاء نموده اند .

ای پروردگار مهربان، اینک که نعمت بی بدیل عضویت در لشکر مخلص خود را نصیبم فرموده ای به شکرانه ی، حضوردراردوگاه منتظران مهدی موعود (عج)، برمحمد وآل محمد(ص)، درود می فرستم، و با توای خدای خبیر وبصیر، عهد می بندم :

ـ پیوسته،در آمادگی برای جهاد، بکوشم، و هرگز با طاغوت ها، و جهانخواران، سازش نکنم  .

ـ با تهذیب نفس، خود را بسازم، و هرگز تسلیم، زر و زیور دنیا طلبان، نگردم  .

ـ باآگاهی، و بصیرت روزافزون، پرده های تزویر را، کنار زنم، و لحظه ای از مسیر ولایت، جدا نشوم .

ـ تمامی استعدادها، وتوانایی های خودرا، درجهت استمرار، راه نورانی، ونه شرقی ونه غربیِ امام خمینی (ره)، و تحقق آرمانهایِ، یاران بسیجی شهید، بکار بندم وتاآخرین منزل ،آخرین نفس، وآخرین قطره خون، برای اعتلای کلمۀ الله، بایستم،و شهادت در این راه را، قله ی افتخار بدانم  .

ـ به دوستان خدا مهر ورزم، و با دشمنان او نسازم.

ـ همواره یاور مظلومان، و خصم ستمگران باشم .

- در خود سازی، و تقویت ایمان خود، وگسترش قانون خدا، در جهان بکوشم تا بانگ لا اله الا الله، و محمد رسول الله، بر تمام جهان، طنین نیفکند، دست ازمبارزه، با شرک و کفر و نفاق، بر ندارم  .

خداوندا ؛ این عهدی بود که به فضل تو بر جان و زبانم جاری شد و پایداری بر آن، جز با مدد تو ممکن نخواهد بود .پس به لطف خود، مرا در این راه ثابت قدم بدار، و در روز محشر نیز با بسیجیانم محشور فرما  .

سایه مقام منیع ولایت مستدام باد

دستورالعمل و آئین نامه
چارت تشکیلاتی
1398/11/2 چهارشنبه
استان ها
روایت تصویر
بيشتر