«دستورالعمل اجرايي كميته بررسي»
مقدمه
به منظور بررسي وضعيت داوطلبان و نامزدهاي تصدي پستهاي معاونت دانشگاه، مسئوليت مديريتهاي سازمان مركزي و ارائه نظر مشورتي به رئيس دانشگاه، كميته بررسي، كه به اختصار كميته ناميده مي شود، براساس اين دستورالعمل اقدام مي كند.
ماده1: اعضاي كميته
1-1- معاون برنامه ريزي و ارزيابي( رئيس كميته)
1-2- دو نفر به انتخاب هيأت رئيسه
1-3- يك نفر به انتخاب شوراي مناطق
1-4- يك نفر به انتخاب اعضاي هئيت علمي شوراي دانشگاه
1-5- يك نفر از رؤساي دانشكده ها به انتخاب رئيسان دانشكده ها
1-6- مدير توسعه
تبصره1: اعضاي بندهاي 1-2 الي1-4 از ميان اعضاي هيأت علمي كه داراي مقبوليت عام و اطلاعات كافي از دانشگاه مي باشند انتخاب مي شوند.
تبصره2: اعضاي انتخابي موضوع بندهاي1-2الي1-5 براي مدت دو سال انتخاب مي شوند و انتخاب مجدد آنان بلامانع است.
تبصره3: اعضاي كميته يك نفر را به عنوان دبير كميته انتخاب مي كنند.
تبصره4: درصورتي كه جايگزين يكي از اعضاي كميته كه تصدي يك مديريت را به عهده دارند مطرح باشد، جلسه بدون حضور عضو تشكيل مي شود.
ماده2: وظايف كميته
2-1- نظرخواهي عمومي به منظور تعيين داوطلبان و نامزدهاي تصدي پست هاي موضوع اين دستورالعمل
2-2- تطبيق شرايط اختصاصي داوطلبان براي تصدي هريك از پست هاي موضوع اين دستورالعمل با عنايت به ضوابط و مقررات مربوط.
2-3- بررسي توانمندي مديريتي، علمي، اجتماعي، فرهنگي وعمومي داوطلبان
2-4- نظارت برعملكرد مديران
2-5- پيشنهاد تمديد يا خاتمه مديريت پس از اتمام دوره هاي مربوط
ماده 3:شرايط داوطلبان تصدي مسووليت
داوطلبان تصدي مسئوليتهاي اين دستورالعمل بايد حايز شرايط عمومي واختصاصي زير باشند.
3-1- شرايط عمومي:
(1) داشتن شرايط بند الف ماده 4 آيين نامه مديريت دانشگاه ها و موسسات آموزش عالي
(2) آشنا بودن به امور دانشگاه و نظام آموزش باز
(3) داشتن استقلال رأي در تصميم گيري ها
(4) داشتن توان مديريتي درحد مسووليت مربوط
(5) داشتن سابقه كار مفيد مرتبط با مسووليت مربوط
3-2- شرايط اختصاصي:
دارابودن شرايط اختصاصي مورد نياز براي احراز مسووليت مربوط بر اساس آيين نامه مديريت دانشگاهها وموسسات آموزش عالي و ساير مقررات مرتبط
تبصره1: اعضاي هيأت علمي دانشگاه در اولويت مي باشند.
تبصره2: درموارد خاص درصورت عدم احراز شرايط بند3-2، از نظر مرتبه علمي و يا سابقه مديريت، با تأييد كميته و تصويب رئيس دانشگاه، داوطلب تاييد شده به عنوان سرپرست، مسووليت را عهده دار مي شود.
ماده 4: فرايند انتخاب
كميته افراد مورد نظر را با رعايت موارد زير انتخاب مي كند.
4-1- اعلام شرايط اختصاصي داوطلبان براي تصدي سمت مورد نظر
4-2- بررسي زندگينامه داوطلبان براي گزينش اصلح
4-3- تعيين زمان و محل ارائه سمينار و جلسه گفتگو براي هريك از داوطلبان واجد شرايط(درصورت نياز) و برگزاري آنها
4-4- انتخاب حداكثر سه نفر ومعرفي آنان به رئيس دانشگاه.
ماده5: نحوه انتصاب
رئيس دانشگاه پس ازمشورت از ميان افراد معرفي شده، يك نفر رابراي يك دوره سمت مورد نظر منصوب مي كند.
تبصره1: درموارد خاص به تشخيص رئيس دانشگاه تصميم گيري مي شود.
تبصره2: تمديد مسووليت براي يك دوره ديگر با پيشنهاد كميته وتاييد رئيس دانشگاه بلامانع است.
تبصره3: تمديد دوره مسووليت براي بيش از دو دوره تنها در شرايط خاص امكانپذير است.
تبصره4: درصورت اثبات ضعف مديريت و يااحراز تخلف از ضوابط، كميته پيشنهاد خاتمه دوره مسووليت را قبل ازاتمام دوره با ذكر دلايل به رئيس دانشگاه ارائه مي دهد.
اين دستورالعمل در5 ماده 17 بند و 10 تبصره در تاريخ 5/3/82 به تصويب هيأت رئيسه دانشگاه رسيد واز تاريخ تصويب قابل اجرا است.