برگزیده ها

1401/9/8 سه‌شنبه
برگزاری هشتمین جلسه مهارت افزایی و نشست هم اندیشی سراسری مدیران نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت
رئیس دانشگاه پیام نور: آزمون های دانشگاه پیام نور باید به سمت الکترونیکی کامل پیش رود/ نقش موثر نظارت و ارزیابی در ارتقای کیفیت آموزشی و آزمون ها

.

رئیس دانشگاه پیام نور با اشاره به نقش ویژه و مهم نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه پیام نور در ارتقای کیفیت آموزشی و برگزاری آزمون ها گفت: نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت نقش پیشگیری و سالم سازی امور را دارد و می تواند به بهبود وضعیت آموزشی، تامین نیازهای به حق دانشجویان ، اساتید، کارکنان اداری ، ایجاد بسترهای امن برای برگزاری امتحانات دانشجویانی کمک کند.
به گزارش روابط عمومی ، دکتر ابراهیم تقی زاده در هشتمین جلسه مهارت افزایی و نشست هم اندیشی سراسری مدیران نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه پیام نور که امروز به صورت ویدئوکنفرانس و با محوریت برگزاری آزمون ها و چگونگی نظارت بر آنها در سازمان مرکزی برگزار شد، افزود: دانشگاه پیام نور داعیه دار برگزاری آزمون های الکترونیکی است و طی چند سال اخیر به ویژه در ایام کرونا، توانست با افتخار، برگزارکننده آزمون های الکترونیکی دیگر ارگان ها و دانشگاه ها در نهایت سرعت، دقت و سلامت باشد.
وی ضمن تقدیر از همکاران نظارت و ارزیابی دانشگاه پیام نور اظهار داشت: همکاران ناتک دانشگاه پیام نور وظیفه سنگینی برای نظارت و ارزیابی بر نحوه برگزاری امتحانات، حضور و مسئولیت پذیری اساتید، انعکاس شکایات و گلایه مندی های دانشجویان و دیگر همکاران اداری، ارزیابی نظرخواهی دانشجویان درخصوص استمرار فعالیت اساتید، مشاوره به مدیران استانی و ایجاد انسجام کاری بر عهده دارند که بسیار قابل تقدیر است.
دکتر تقی زاده اختصاص بودجه به بخش های قرنطینه آزمون ها و پاداش همکارانی که شبانه روز برای برگزاری آزمون ها و حفظ سلامت و امنیت دانشجویان زحمت می کشند را منوط به درآمدهای اختصاصی دانشگاه در استانها اظهار داشت: با توجه به کاهش جمعیت دانشجویی و مشکلات مالی که اکثر دانشگاه ها با آن مواجه هستند، دانشگاه پیام نور نیز از این قاعده مستثنی نیست و همه ما باید در نهایت صبرو تلاش بتوانیم از این چالش به سلامتی عبور کنیم.
وی دانشجویان، اساتید و کارمندان اداری دانشگاه پیام نور را افرادی فرهیخته، متعهد و مسئولیت پذیر دانست و اظهار داشت: دانشگاه پیام نور تاکنون در تمامی ماموریت های خود سربلند بوده و کمترین تنش را به ویژه در اغتشاشات و ناآرامی های اخیر داشته که این مسئله باعث افتخار است.
رئیس دانشگاه پیام نور با عنوان اینکه درآمدهای اختصاصی هر استان باید به همان استان برگردد افزود: در تلاش هستیم تا پایان سال جاری این مسئله در دستور کار قرار گیرد.
وی از همکاران نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه پیام نور خواست برای برگزاری امتحاناتی امن، سالم و آرام و هچنین تامین خواسته های به حق دانشجویان اهتمام ورزند و با ارائه مشاوره و ارزیابی های درست بعد از آزمون دانشگاه را در انجام رسالت ها و ماموریت های آتی یاری رسانند.
 

مدیرکل نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه پیام نور:
بازدیدهای منطقه ای و درون استانی گسترش می یابد/ لزوم تثبیت برند دانشگاه در زمینه آزمون های الکترونیکی


دکتر شجاعی فرد بر لزوم تثبیت برند دانشگاه پیام نور در زمینه آزمون های الکترونیکی تاکید کرد و اظهار داشت: دانشگاه پیام نور دارای زیرساخت های غنی الکترونیکی است و طی دو سال گذشته و به ویژه در ایام کرونا نیز توانست به درستی اثبات کند که توانمندی لازم را برای برگزاری گسترده آزمون های الکترونیکی داراست و باید به سمت برگزاری آزمون های صددرصد الکترونیکی پیش رود.
به گزارش روابط عمومی، مدیرکل نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه پیام نور در هشتمین جلسه مهارت افزایی و نشست هم اندیشی سراسری مدیران نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه پیام نور که امروز به صورت ویدئوکنفرانس و با محوریت برگزاری آزمون ها و چگونگی نظارت بر آنها در سازمان مرکزی برگزار شد، با اشاره به گزارش عملکرد یکسال گذشته این اداره کل اظهار داشت: حضور اعضای هیات علمی به ویژه بعداز کرونا برای حفظ پویایی و نشاط  و تعامل استاد و دانشجود در دانشگاه پیام نور مهم ترین دغدغه و مسئولیت بود که خوشبختانه این حضور گسترده اعضای هیات علمی بسیار اثرگذار بود.
وی بازدید ها و نظارت بر آزمون های نیمسال دوم سال تحصیلی گذشته و همچنین ترم تابستان را از دیگر اقدامات این حوزه عنوان کرد و گفت: طی بازدیدهای منطقه ای و درون استانی و همچنین نظارت بر رزم آزمون های دروس عمومی بسیاری از نواقص موجود مرتفع و رضایت دانشجویان تا حد مطلوبی افزایش یافت.
دکتر شجاعی فرد تصریح کرد: ارائه گزارش ارزیابی های دقیق درونی و بیرون به استانها بعد از برگزاری امتحانات و همچنین ارزیابی اساتید به صورت سیستمی صورت گرفت و درصدد هستیم فرایند نظارت و ارزیابی را به صورت آنلاین نیز انجام دهیم.
وی از گسترش بازدیدهای منطقه ای و درون استانی در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: ما نیازمند این هستیم که با گسترش بازدیدهای میدانی میزان دقت را افزایش داده و ابهامات را مرتفع کنیم  تا بتوانیم به نتیجه ای اثرگذار در بحث نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دست یابیم.

 


رئیس مرکز آزمون دانشگاه پیام نور:
گسترش آزمون های حضوری الکترونیکی مهم ترین هدف مرکز آزمون دانشگاه پیام نور



دکتر حسینی گسترش آزمون های حضوری الکترونیکی دانشگاه پیام نور را مهم ترین هدف و اولویت مرکز آزمون این دانشگاه عنوان کرد و مهم ترین مزایای آن را صرفه جویی ، مدیریت منابع مالی و انسانی، کاهش هزینه های اضافی دانست.
رئیس مرکز سنجش و  آزمون دانشگاه پیام نور در هشتمین جلسه مهارت افزایی و نشست هم اندیشی سراسری مدیران نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه پیام نور که امروز به صورت ویدئوکنفرانس و با محوریت برگزاری آزمون ها و چگونگی نظارت بر آنها در سازمان مرکزی برگزار شد، افزود: علاوه بر مزایای ذکر شده، دانشگاه پیام نور پیشگام و پرچمدار برگزاری آزمون های الکترونیکی در کشور است و انتظار وزارت علوم نیز از این دانشگاه این است که در عرصه برگزاری آزمون های الکترونیکی پیشتاز بوده و خدمات گسترده ای را به دیگر سازمان ها، دانشگاه هاو ارگان ها ارائه کند.
وی ارائه بازخوردها و نظرهای همکاران نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه پیام نور در بهبود فرایند برگزاری آزمون ها را بسیار مهم و موثر خواند و گفت: همکاران ناتک دانشگاه پیام نور در استان ها و مراکزو واحدها از نزدیک می توانند اشکالات را مشاهده و بررسی کنند و نتایج ارزیابی آنها می تواند در رفع اشکالات و ارتقای کیفیت آموزشی دانشگاه کمک کننده باشد.
دکتر حسینی با عنوان اینکه اقدامات پیشگیرانه بهتر از درمان است، از راه اندازی پنل های مدیریتی نظارت و ارزیابی خبر داد و اظهار داشت: این پنل ها به زودی در اختیار همکاران قرار می گیرد تا مشکلات دانشجویان از طریق آن بررسی و رفع شود.
وی درخصوص نرم افزار آزمون های دروس عمومی گفت: این نرم افزار به لحاظ ساختاری، سخت افزاری، نرم افزاری و سرورها توانایی برگزاری با نفر آزمون بالا را داراست و آزمون ها در فواصل یک ساعته و پشت سرهم برگزار می شود.
وی با تاکید بر اینکه آزمون های حضوری دانشگاه پیام نور از 19 آذرماه آغاز می شود، از زحمات همکاران نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه پیام نورتقدیر کرد و از آنها خواست بر روند آماده سازی شرایط آزمون ها نظارت و توجه ویژه داشته باشند تا آزمون ها در نهایت دقت، سلامت و حفظ امنیت روانی دانشجویان برگزار شود.



 

 
امتیاز دهی