اداری و مالی
1398/11/1 سه‌شنبه
مراسم تکریم و معارفه مدیرکل امور مالی دانشگاه برگزار شد
دکتر حسن علیزاده: شفافیت و انضباط مالی مهمترین دستاورد حوزه معاونت اداری، مالی دانشگاه پیام نور

.

معاون اداری، مالی و عمرانی دانشگاه پیام نور با عنوان اینکه طی 2 سال گذشته 1580 میلیارد ریال بدهی دانشگاه تهاتر شده است، افزود: امروز دانشگاه پیام نور توانسته با رعایت نظم و انضباط مالی و شفافیت در این حوزه، سیستم چانه زنی را حذف و بر اساس بودجه مصوب و ابلاغی ، تمامی مبالغ را به طور منظم به استان ها پرداخت نماید که این  اقدام بسیاری از بحران های گذشته را مرتفع کرده است.
به گزارش روابط عمومی، دکتر حسن علیزاده در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل امور مالی دانشگاه پیام نور ضمن تقدیر از زحمات آقای عین آبادی و مجموعه همکاران امور مالی، اظهار داشت: اجرای حسابداری تعهدی یکی دیگر از مهم ترین اقدامات حوزه مالی بوده که در حال انجام است و تا سال آینده به صورت 100 درصدی تحقق می یابد.
وی پرداخت پاداش بازنشستگان را از دیگر اقدامات مهم دیگر این معاونت معرفی و تصریح کرد: با پیگیری های مستمر و هماهنگی صورت گرفته پاداش این عزیزان از طریق وزارت علوم و  تخصیص بودجه خاص آن، توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی به طور کامل پرداخت خواهد شد. که در همین راستا پاداش بازنشستگان سال های  96 و 97 از همین طریق پرداخت شده است.
وی شفافیت مالی را مهم ترین سیاست و هدف معاونت اداری، مالی و عمرانی دانشگاه پیام نور دانست و تصریح کرد: با سیستمی شدن و سامانه سپاری ، نظم و انضباط مالی و همچنین تکمیل حسابداری تعهدی می توانیم شاهد شکوفایی و ارتقای بیش از پیش آن باشیم.


معراجعلی عین آبادی:
حوزه مالی دانشگاه با اجرای اولین برنامه راهبردی و عملیاتی، سیر صعودی خود را طی می کند


معراجعلی عین آّبادی گفت: دانشگاه پیام نور در حوزه امور مالی امروز در جایگاهی است که به جرات می توان گفت تمامی مشکلات و بدهی های گذشته خود را مرتفع کرده و با اجرای برنامه راهبردی در مسیر صعود و یپشرفت بیشتر گام برمی دارد.
به گزارش روابط عمومی، مدیرکل سابق امور مالی در تشریح فعالیت این حوزه در 2 سال گذشته اظهار داشت: پرداخت بدهی های دانشگاه، ساماندهی و بایگانی اسناد مالی و تحویل به دیوان محاسبات ، افزایش درآمدهای غیرشهریه ای دانشگاه ، تحقق حسابداری تعهدی ، تعیین به موقع حسابرس و ارائه گزارشات به روز، ثبت کلیه قراردادهای دانشگاه در سامانه دولت، تنظیم بودجه دانشگاه بر اساس عملکرد واقعی برای اولین بار و یکسان سازی تسهیلات وام کارکنان و اعضای هیات علمی در راستای برقراری عدالت و تعادل از جمله این اقدامات است.
وی ایجاد آرامش و محیط آرام در امور مالی را بسیار ارزشمند دانست و گفت: خوشحالم زمانی دانشگاه را ترک می کنم که از لحاظ مالی در مرحله ثبات قرار داشته و مراحل پیشرفت را طی می کند.


دکتر علی اصغر عیوضی:
تکمیل حسابداری تعهدی، محاسبه بهای تمام شده و بودجه ریزی عملیاتی از مهم ترین برنامه هاست


دکتر عیوضی با عنوان اینکه اجرای 100درصدی حسابداری تعهدی، انضباط و شفافیت مالی و صحیح اولین برنامه راهبردی و عملیاتی سرلوحه کار در حوزه امور مالی دانشگاه خواهد بود، افزود: تکمیل حسابداری تعهدی تا پایان سال 99 باید تحقق یابد.
مدیرکل امور مالی دانشگاه پیام نور در جلسه تکریم و معارفه گفت: طبق برنامه پنجم و ششم همه دستگاه های اجرایی موظف هستند مبالغی را که وصول می کنند بر مبنای بهای تمام شده باشد و محاسبه بهای تمام شده مهم ترین خروجی حسابداری تعهدی است.
وی با عنوان اینکه امور مالی پیشتیبان سایر قسمت های دانشگاه است، تصریح کرد: یکی از مولفه های اصلی حوزه امور مالی ایجاد ارزش برای دانشجویان و کارکنان دانشگاه است که می تواند در توسعه و پیشرفت دانشگاه نقشی تعیین کننده داشته باشد.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد: با اجرای برنامه راهبردی بتوانیم در چارچوب مصوبات، آیین نامه ها و مقررات در مسیر درست و تعالی و یپشرفت ایفای نقش کنیم.
 

 
امتیاز دهی